آلمانی‌ها در میبد نیروگاه خورشیدی می‌سازند

به گزارش یزدی نیوزنماینده وزیر و مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان یزد گفت: دومین مجوز سرمایه گذاری خارجی در حوزه ساخت نیروگاه خورشیدی در این استان از سوی سازمان سرمایه‌گذاری و کمک‌های اقتصادی و فنی ایران برای یک شرکت آلمانی صادر شد.
 "علی نمازی" با بیان این که این نیروگاه در شهرستان میبد ایجاد می‌شود، افزود: صدور این مجوز در دویست و پنجمین جلسه هیات سرمایه‌گذاری خارجی که در محل سازمان سرمایه‌گذاری ایران با حضور اعضای هیات سرمایه‌گذاری خارجی برگزار شد، مورد بررسی و تصویب قرار گرفت.

وی گفت: این شرکت آلمانی دارای پروانه ساخت نیروگاه خورشیدی به ظرفیت ۲۰ مگاوات و با حجم سرمایه‌گذاری بیش از ۲۰ میلیون یورو است.

نمازی اظهار کرد: بر اساس اطلاعات موجود، شرکت یاد شده یکی از شرکت های سرمایه‌گذاری بین‌المللی در زمینه توسعه نیروگاه‌های فتوولتائیک خورشیدی در کشور آلمان و در شهر مونیخ است و سابقه فعالیت آن در زمینه توسعه انرژی خورشیدی به سال ۲۰۱۱ میلادی باز می‌گردد و در پنج سال گذشته بیش از ۴۰ طرح با مجموع ۳۷۰ مگاوات و حجم سرمایه‌گذاری ۶۱۵ میلیون یورو راه‌اندازی کرده است.

 هیات سرمایه‌گذاری خارجی به ریاست معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی به عنوان رییس کل سازمان سرمایه گذاری و کمک‌های اقتصادی و فنی ایران و مرکب از معاون وزیر امور خارجه، معاون رییس سازمان برنامه و بودجه کشور، معاون رییس کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی و حسب مورد معاونین وزارتخانه‌های ذیربط و مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان محل اجرای طرح است.
 

منبع: ایسنا
 

 

بخش نظردهی بسته شده است..