استان یزد مهیای رونق صنعت اسب کشور است

no-thumbs

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی، استان یزد را مهیای رونق صنعت اسب در کشور دانست.

به گزارش یزدی نیوزنادر سلیم  در حاشیه دومین حراج ملی اسب در یزد اظهار داشت: استان یزد رتبه نخست پرورش اسب عرب کشور را به خود اختصاص داده به نحوی که اکنون بیش از ۴ هزار راس اسب عرب در استان یزد وجود دارد.

وی تعداد واحدهای پرورش اسب در این استان را ۲۲۰ واحد اعلام کرد و افزود: ۷۲۰ نفر به طور مستقیم در این صنعت در شهرستان‌های اشکذر، یزد، میبد و اردکان مشغول به کار هستند.

سلیم با بیان اینکه استان یزد در صنعت پرورش اسب پیشرو است، عنوان کرد: طی پنج سال گذشته این صنعت در سایر شهرستان‌های استان نیز گسترش یافته و جهاد کشاورزی استان نیز پرورش اسب را در درازمدت در دستور کار خود قرار داده است.

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی یادآور شد: همه پرورش‌دهندگان اسب و اسب‌های استان دارای شناسنامه شده‌اند و در آینده نزدیک با تعامل سایر ادارات مرتبط نسبت به واگذاری زمین به عنوان پهنه‌های پرورش اسب اقدام می‌شود.

سلیم خاطرنشان کرد: برای ایجاد باشگاه‌ها و واحدهای پرورش و تکثیر اسب عرب در نقاط مساعد استان، شرایط مهیا شده و صنعت پرورش اسب به زودی رونق می‌گیرد و می‌توان اشتغال پایدار نیز به دنبال داشته باشد.

وی با اشاره به نژادهای اسب‌های پرورش یافته در استان یزد بیان کرد: اسب عرب، دره شور، ترکمن، تروبرد و اسبچه خزر مهم‌ترین نژادهای اسب کشور هستند و در استان یزد نخستین مرکز تولید اسپرم منجمد و انتقال جنین اسب توسط بخش خصوصی راه‌اندازی شده که توانایی تولید اسب‌های دارای پتانسیل ژنتیکی بالا برای عرضه در میادین کشوری و بین‌المللی را دارد.

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی ادامه داد: امشب دومین حراج اسب در سال جاری برگزار شد و برگزاری این برنامه می‌تواند برای صاحبان باشگاه‌ها و پرورش‌دهندگان اسب محل تبادل اطلاعات باشد و به عنوان یک کارگاه آموزشی تلقی شود.

وی خاطرنشان کرد: این حراج برای افرادی که در صنعت اسب اطلاعاتی ندارند، محل آشنایی با این صنعت و ایجاد علاقه و انگیزه برای سرمایه‌گذاران تلقی می‌شود.

فارس

بخش نظردهی بسته شده است..