مقوم اعلام کرد:

ضریب نفوذ تلفن همراه در یزد بالای صددرصد است

مدیرعامل شرکت مخابرات استان یزد با طرح این پیشنهاد که سرشماری نفوس و مسکن با شبکه اینترانت انجام شود، گفت: ضریب نفوذ تلفن همراه در یزد بالای صددرصد است

به گزارش یزدی نیوزمحمدمهدی مقوم در نشست ستاد سرشماری نفوس و مسکن یزد با اشاره به اینکه ظرفیت اینترنت استان یزد در حد خوبی است، گفت: برای برگزاری سرشماری نفوس و مسکن در یزد از لحاظ زیرساخت ارتباطی در استان یزد هیچ مشکلی نیست.

مدیرعامل شرکت مخابرات استان یزد با اشاره به اینکه عمده مردم استان به اینترنت دسترسی دارند، گفت: می‌توانیم انجام اینترنتی بالای ۴۰ درصد را در سرشماری پشتیبانی کنیم به این شرط که تبلیغات مناسب برای آگاه‌سازی مردم انجام شود.

مقوم ظریب نفوذ تلفن همراه استان یزد را بالای صددرصد عنوان کرد و گفت: به طور طبیعی می‌توان گفت که هر کسی در استان یزد به یک تلفن همراه دسترسی دارد.

وی ادامه داد: چون شبکه‌های اینترنت در استان یزد را داریم، اگر بتوانیم سامانه سرشماری را به صورت نرم‌افزار اندروید در اختیار مردم قرار دهیم، آنها بهتر و بیشتر می‌توانند استفاده کنند.

مدیرعامل شرکت مخابرات استان یزد با اشاره به اینکه لینک سامانه باید در وبسایت تمام ادارات گذاشته شود، گفت: به این وسیله مخاطبان سامانه‌های ‌ادارات و همچنین کارکنان آنها می‌توانند با سهولت بیشتری به سرشماری دسترسی داشته باشند.

مقوم با بیان این مطلب که بالای ۵۰ درصد روستاهای استان یزد از اینترنت پرسرعت برخوردار هستند، یکی از شبکه‌های مناسب در استان و کشور، اینترانت است که این امکان را فراهم می‌کند تا بدون اتصال به شبکه‌های بین‌المللی و خارجی، اقدام به اجرای سرشماری کنیم.

پرسش مهر امسال به سرشماری اختصاص پیدا کند

حمیدرضا نصیری‌زاده رئیس سازمان برنامه و بودجه استان یزد هم در این جلسه اظهار داشت: با توجه به اینکه ۵ سال یک مرتبه سرشماری انجام می‌شود پیشنهاد می‌شود که پرسش مهر به سرشماری اختصاص پیدا کند.

وی با بیان این مطلب که اتاق کنترل در سیستم تشکیل شده که هم استان و هم ستاد مرکزی به این اتاق دسترسی دارند، گفت: اگر یک روز مامور آمارگیری کار نکند از طرف ستاد مرکزی بررسی می‌شود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان یزد با تاکید بر اینکه بر اساس این سرشماری برنامه‌ریزی‌های گسترده‌ای در کشور و استان انجام می‌شود، گفت: هزینه‌ای که برای سرشماری در نظر گرفته شده محدود است و باید سعی شود از امکانات موجود برای برگزاری هرچه بهتر این سرشماری استفاده کرد.

تسنیم

بخش نظردهی بسته شده است..