صنعتگران یزد صندوق اعتباری تشکیل دهند

no-thumbs

استاندار یزد گفت: صنعتگران استان یزد با توجه به شرایط ویژه اقتصادی که از آن برخوردارند لازم است صندوق اعتباری تشکیل دهند.

به گزارش یزدی نیوزسیدمحمد میرمحمدی، در همایش تجلیل بخش خصوصی و صنعتگران استان یزد از استاندار در صحن دانشجوی دانشگاه یزد اظهار داشت: یکی از راهکارها برای ایجاد پشتوانه صنایع تولیدی استان یزد، راه‌اندازی موسسه‌های اعتباری است.

وی عنوان کرد: با تاسیس موسسه‌های اعتباری، سود به خود شخص باز می‌گردد و واحد صنعتی رونق بیشتری پیدا می‌کند.

میرمحمدی، صندوق اعتباری صنعتگران را حلقه مفقوده در برنامه‌های صنعتی برشمرد و افزود: اگر عزم‌ها برای ایجاد صندوق اعتباری صنعتگران جذب شود، نه تنها سود به سرمایه‌گذاران باز می‌گردد بلکه می‌توان مشکلات نقدینگی واحدها را نیز برطرف کرد و به جز ضعف تکنولوژی مشکل دیگری در واحدهای تولیدی نخواهیم داشت.

استاندار یزد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برگزاری این همایش در دانشگاه یزد بیان کرد: برگزاری این همایش در فضای دانشگاه نشان از تعامل و همکاری طرفین و کسانی است که اهل علم و دانش و تلاش هستند و در فعالیت تولیدی نقش دارند.

میرمحمدی با اشاره به همدلی ایجاد شده میان دولت و بخش خصوصی تاکید کرد: این همدلی‌ها روز به روز در حال افزایش است و امیدواریم دولت و بخش خصوصی بتوانند در این زمینه به پیشرفت‌های چشمگیر و دستاوردهای قابل توجه دست پیدا کنند.

وی عنوان کرد: اصلی‌ترین مسأله‌ای که می‌تواند به پیشرفت کارها کمک کند، با هم بودن و تعامل با شرکت‌های سهامی است.

میرمحمدی یادآور شد: استان یزد در زمینه نیروی کار، تجهیزات و… کمبودی ندارد ضمن اینکه تعاونی‌ها و سرمایه‌های خرد بسیار هستند اما موفقیت‌های استان یزد مانند سایر استان‌ها نیست و لازم است در این زمینه آسیب‌شناسی صورت گیرد تا علت مشکل مشخص شود.

استاندار یزد با اشاره به مشکلات صنایع بیان کرد: وجود این مشکلات یا بازدهی را کاهش می‌دهد یا منجر به شکست می‌شود که این امر سبب بی‌اعتمادی مردم و سرمایه‌گذاران می‌شود که باید تلاش کنیم این شکست‌ها را کاهش دهیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه در هر زمینه‌ای می‌توانیم قهرمان ملی داشته باشیم، تصریح کرد: برخی برندها و فعالیت‌های برخی واحدهای تولیدی نیز در نوع خود موفقیت به شمار می‌رود همچنانکه برخی شرکت‌های بزرگ با انضباط کاری و عدم توجه به ظواهر و عقب‌نشینی نکردن در برابر مشکلات و عزم راسخ توانسته‌اند جهانی شوند.

فارس

بخش نظردهی بسته شده است..