از ابتدای سال تاکنون:

رسیدگی ۴۰۰۰ پرونده تعزیراتی در یزد

به گزارش یزدی نیوز،مدیرکل تعزیرات حکومتی یزد با اشاره به ضرورت همبستگی در راستای مقابله با قاچاق کالا و ارز، از مختومه شدن بیش از ۴۰۰۰ پرونده تخلف حوزه‌های بهداشتی،‌ درمانی،‌ خدماتی و قاچاق کالا طی پنج ماه نخست امسال خبر داد.

«سیدغریب بیژن‌نیا» مبارزه ریشه‌ای با قاچاق کالا و ارز را ضروری دانست و خاطرنشان کرد: همه دستگاه‌های نظارتی استان ضمن رصد موضوعات مرتبط با قاچاق، با همه قوا از نیروها و امکانات خود در راستای مبارزه با این پدیده شوم استفاده می‌کنند.

وی تصریح کرد: در پنج ماه نخست امسال ۴۱۲۴ فقره پرونده تخلف در بخش کالا و خدمات، بهداشت، دارو، درمان و قاچاق کالا و ارز در تعزیرات حکومتی استان یزد مختومه شد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی یزد در خصوص فرآیند مجازات پرونده‌های مختومه شده‌ی استان در سال‌جاری، گفت: پس از تشکیل جلسات رسیدگی با حضور متخلفین، علاوه‌بر سایر مجازات‌های پیش‌بینی شده در قوانین، مجرمین جمعاً به پرداخت مبلغ بیش از ۱۶۵ میلیارد ریال جریمه نقدی در حق صندوق دولت محکوم شدند.

بیژن‌نیا رسیدگی به ۱۰۲.۲۰ درصد پرونده‌های کالا و خدمات را از اقدامات انجام شده در اداره‌کل تعزیرات حکومتی استان طی مدت گذشته از سالجاری عنوان کرد و ادامه داد: با توجه به بازمانده پرونده‌های تخلفات سال گذشته، از ابتدای امسال تاکنون بیش از میزان ورودی پرونده‌های بخش کالا و خدمات یعنی ۳۰۰۰ فقره پرونده در این اداره‌کل مورد رسیدگی قرار گرفته که در این زمینه متخلفان به پرداخت جزای نقدی نزدیک به ۳۸ میلیارد ریال محکوم شده‌اند.

 وی هم‌چنین با اشاره به تشکیل ۲۷۸ فقره پرونده قاچاق کالا و ارز در پنج ماه نخست سال، افزود: پس از بررسی ۷۲.۴۰ درصد پرونده‌های تشکیل شده در حوزه قاچاق کالا،‌ متخلفان به پرداخت ۱۲۵ میلیارد ریال جزای نقدی در حق صندوق دولت محکوم شدند.

این مقام مسئول در ادامه نیز پرونده‌های تشکیل شده امسال تعزیرات حکومتی استان در حوزه بهداشت،‌ دارو و درمان را قریب ۹۰۰ فقره پرونده خواند و خاطرنشان کرد: پس از بررسی‌های دقیق ابعاد مختلف پرونده‌های وارده، متخلفان پرونده‌های مذکور به پرداخت بیش از دو میلیارد ریال جزای نقدی محکوم شدند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان با تأکید بر ضرورت تأمین نیروی انسانی این اداره کل، یادآور شد: از مجموع ۱۰ شهرستان‌ استان، تنها چهار شهرستان دارای شعب تعزیرات حکومتی هستند و این درحالی است که بقیه تخلفات باید به صورت سیار و با مراجعه به نزدیک‌ترین حوزه شهرستان، رسیدگی شود.

بخش نظردهی بسته شده است..