حاشیه های رییس شورای شهر یزد ادامه دارد:

یک مقام مسئول:تغییر نقوش کتیبه ساختمان شورای شهر یزد پیگیری می‌شود/کلیپ پخش شده در شأن رئیس شورا نبود

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد با اشاره به کلیپی که از اقدام رئیس شورای شهر در از بین بردن نقوش کتیبه ساختمان شورا منتشر شده است، گفت: این اقدام از طریق قانونی پیگیری می‌شود.

به گزارش یزدی نیوزمحمدعلی طالبی در نشست خبری استاندار یزد به مناسبت هفته دولت با اشاره به راه‌اندازی سالن‌های جدید شورای شهر یزد اظهار داشت: دو موضوع در این اتفاق مدنظر است، اول تغییری که در نقوش اتفاق افتاده و سپس کلیپی که تهیه شده در فضای مجازی به صورت گسترده منتشر شده است.

وی عنوان کرد: تغییر در نقوش کتیبه‌های شورای شهر خلاف و بدون هماهنگی صورت گرفته و با این اتفاق به شورای شهر به صورت مکتوب دستور جلوگیری از افتتاح آن داده شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد تصریح کرد:کلیپ پخش شده نیز در شأن رئیس شورا نبود ه و نظر من این است که این موضوع در شورای حل اختلاف شوراهای استان یزد پیگیری شود.

طالبی تصریح کرد: با بررسی مستنداتی که در این زمینه وجود دارد، تصمیم‌گیری لازم در مورد این اقدام صورت گیرد.

چندی پیش رئیس شورای شهر یزد یکی از طرح‌های منقوش در کتیبه سالن جدیدالاحداث که نماد زرتشتیان بوده است را تراشید و از بین برد که این اقدام وی تصویربرداری و به طور گسترده در فضای مجازی منتشر شد.

فارس

۸ دیدگاه

  • افشین

    بسمه تعالی
    مناسب بود آقای طالبی بفرمایند محو اثر شرک مخالف با کدام قانون یک کشور اسلامی است. لازم است ایشان بدانند که قوانین کشور ما براساس اسلام بوده و حتی رئیس جمهور هم قسم می خورد که پاسدار اسلام و قانون اساسی باشد.

  • بهمن راحتی جانباز شیمیایی

    درود به جناب طالبی که در این خصوص موضع گیری و دستور برخورد با فردی که به سلیقه خود مقدسات هموطنان گرامی زرتشتیان بزرگوارو نیک اندیش و همچنین ما ایرانیان وطن پرست که به باورهای نیاکانمان و تاریخ تمدن ایران باستان بسیار افتخار میکنیم توهین و بیحرمتی نموده موجب رنجیده خاطر بسیاری از هموطنان بخصوص در بین جوانان شده اند و هدفی جز تفرقه افکنی و تشویش اذهان عمومی متصور نیست و این اقا با این کار ناشایست در این برهه از زمان مردم را ازاسلام و انقلاب اسلامی و روحانیت دلسرد مینماید لذا سپاسگزار میشویم هرجه سریعتر به این موضوع رسیدگی بعمل اید سایه مقام معظم رهبری مستدام باد

  • یزدی

    دیوارشورا جای نقوش نیست ا گر هم باشد باید آثار ایثارگران باشد ضمن اینکه بهتر است بجای این مسائل بفکر شهرباشند

  • م

    شهر یزد منتظر خدمت است اقلیت نیزجایی ندارد چه رسد به نقش مسخره

  • ناشناس

    جای بسی تاسف است که در کشوری زندگی میکنیم که در ان دم از ازادی و انسانیت میزنیم و احترام به عقاید دینی اما تعصب بی جا داریم و بی احترامی به زردشتیان عزیز و این کلیب در تمام اینترنت و ماهواره پخش شده و باعث تمسخر همه افراد

  • ناشناس

    اگر این طور باشد پس ایشان باید با این فکر غلط و جاهلیت بایدتمام اثار تاریخی یزد از جمله اتشکده را نیز تخریب کنند

  • ناشناس

    در یزد انقدر مشکل جوانه و مردم زیاداست که در شورای یزد به جای خراب کردن نقوش در و دیوار بهتر است مشکلات مردم را حل کنندنه در و دیوار ان را خراب و فکر ابادانی یزد باشند

  • ناشناس

    واقعا برای این سایت خبری متاسف هستم که فقط نظرات افراد متعصب را میگذارد و بقیه نظر ها را نمیگذارد و به هم میهنان و دیگر اقلیت ها توهین میکند