واحد بین‌الملل دانشگاه آزاد در یزد راه‌اندازی می‌شود

 

به گزارش یزدی نیوزرئیس دانشگاه آزاد واحد یزد با اشاره به اینکه امسال ۱۲ هزار دانشجو در این دانشگاه تحصیل می‌کنند، گفت: واحد بین‌الملل دانشگاه آزاد در یزد راه‌اندازی می‌شود.


 معصومه طباطبایی در نشست خبری با اصحاب رسانه استان یزد با اشاره به اینکه تعداد دانشجوی دانشگاه آزاد یزد کاهش پیدا کرده، اظهار داشت: فعالیت این دانشگاه در حال حرکت به سمت تحصیلات تکمیلی و مقاطع ارشد و دکتری است.

وی با تاکید بر اینکه رویکرد دانشگاه آزاد یزد روی آوردن به پژوهش محوری است، عنوان کرد: یکی از امتیازات آزمایشگاه و کارگاه‌های هر مجموعه این است که این آزمایشگاه همکار استاندارد باشد.

رئیس دانشگاه آزاد یزد خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت این موضوع تفاهم‌نامه‌ای با اداره کل استاندارد یزد بسته شده که ان‌شاالله آزمایشگاه‌های این دانشگاه به عنوان آزمایشگاه‌های همکار استاندارد شناخته شود.

طباطبایی در ارتباط با برنامه های این دانشگاه در شروع سال تحصیلی جدید گفت: در حال حاضر تقریبا ۱۲ هزار دانشجو در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری داریم.

وی خاطرنشان کرد: در مجموع در کل استان واحد ابرکوه، تفت، بافق، میبد و اشکذر مقاطع کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری را ارائه می‌کنند.

رئیس دانشگاه آزاد یزد عنوان کرد: یکی از اهداف این دانشگاه در توسعه رشته‌ها، توسعه رشته‌های بین رشته‌ای است که زمینه همکاری بخش بیشتری را فراهم می‌کند.

طباطبایی ادامه داد: یکی از موضوعات مهم در زمینه موقعیت استان یزد بحث سلامت آب است که بررسی‌هایی توسط دانشگاه آزاد یزد و آب و فاضلاب روستایی صورت گرفته است.

وی ادامه داد: نامه‌ای برای همکاری بین دانشگاه و سازمان آب و فاضلاب شهری ارسال و مقرر شد که تعاملاتی در این زمینه صورت گیرد و ان‌شاالله پژوهش‌های کاربردی در زمینه بحث آب یزد انجام شود.

رئیس دانشگاه آزاد یزد خاطرنشان کرد: یکی از طرح‌هایی که در این دانشگاه به دنبال ایجاد آن هستیم، راه‌اندازی واحد بین‌الملل دانشگاه آزاد یزد است که در حال حاضر بررسی‌های این طرح انجام شده و در انتظار تصویب به سر می‌برد.

طباطبایی حمایت و تقویت طرح‌های دانش‌بنیان را یکی از لازمه‌های رفع معضل بیکاری فارغ‌التحصیلان دانشگاهی دانست و گفت: در صورتی که بتوانیم اعتماد صنعتگران را نسبت به دانشگاه‌ها افزایش دهیم، زمینه جذب بیشتر فارغ‌التحصیلان دانشگاهی به صنایع فراهم می‌شود.

وی تعداد کل فارغ‌التحصیلان دانشگاه آزاد یزد را حدود ۴۵ هزار نفر دانست و گفت: در یک سال گذشته تعداد سه هزار نفر از این دانشگاه فارغ‌التحصیل شده‌اند.

منبع: تسنیم

 

بخش نظردهی بسته شده است..