به همراه مستندات:

طلبه قمی، مردم یزد را تهدید کرد/ فعال فرهنگی یزدی، قمی از آب در آمد

خبرگزاری فارس گزارشی منتشر کرده که یک "فعال فرهنگی یزدی" می گوید اجازه نمی دهد یزد پایگاه اصلاحات شود. جالب آنکه این فرد، یک شهروند اهل استان قم است و هیچ نسبی به یزد و فرهنگ آن ندارد.

به گزارش یزدی نیوز خبرگزاری فارس در گزارشی با تیتر "اجازه نمی‌دهیم عده‌ای یزد را پایگاه اصلاحات بخوانند" به نقل از فردی که او را  مسؤول دفتر فرهنگی ۵۷ و از فعالان فرهنگی استان یزد  معرفی کرده نوشته است:  یزد انقلابی دیروز، امروز در شرایطی به سر می‌برد که برخی به خود اجازه می‌دهند آن را پایگاه اصلاحات بنامند اما با برگزاری این همایش می‌خواهیم اعلام کنیم که یزد امروز همان یزد انقلابی است.

این فرد حجت‌الاسلام هادی قطبی است. با جستجوی کوتاه در اینترنت متوجه می شوید این طلبه اصالتا قمی است و در حال حاضر هم عضو موسسه امام خمینی است و هیچ نسبی با یزد نداشته و حتی یک فعالیت کوچک هم در گستره استان یزد در کارنامه وی نیست.
مشخص نیست او که خود را فعال فرهنگی استان یزد معرفی کرده  با چه هدفی برای قاطبه مردم استان یزد که در انتخابات های مختلف عیار اصلاح طلبی شان را بروز داده اند خط و نشان کشیده و تهدید می کند؟
بر اساس زندگینامه ای که از وی موجود است وی حتی یک کار فرهنگی کوچک هم در استان یزد نکرده است ولی مشخص نیست چگونه به خود اجازه می دهد به نام فعال فرهنگی یزدی برای مردم یزد خط و نشان بکشد.
از مسئولان برگزاری چنین همایش هایی و همچنین سایر فعالان فرهنگی استان درخواست می شود در انتخاب مهمان و سخنران کمی تامل بیشتری به خرج دهند.
زندگی نامه طلبه قمی
حجت الاسلام هادی قطبی (محقق و نویسنده) در سال ۱۳۵۹ در شهر مقدس قم به دنیا آمد و تحصیلات کلاسیک و حوزوی خود را در قم گذراند و اکنون به عنوان دانش آموخته سطح دو حوزه علمیه و کارشناسی رشته کلام موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) مشغول به تحصیل است. 
وی تاکنون صدها مقاله با موضوعات فرهنگی و سیاسی و اجتماعی در نشریات مختلف به چاپ رسانده است. همکاری وی با هفته نامه های حریم، پرتو سخن، ماهنامه دیدار آشنا و فصلنامه فرهنگ پویا از جمله سوابق فعالیت های نویسندگی او به شمار می رود که همکاری با برخی از آن ها همچنان ادامه دارد. 
وی دوره نویسندگی رادیو را نیز با کسب امتیاز «ب» در سال ۱۳۸۸ در مرکز پژوهش های اسلامی صدا و سیما گذرانده و عنوان «طلبه جوان موفق» در سال ۱۳۸۹ از سوی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم را احراز نموده است. دریافت تقدیر نامه از سوی دبیرخانه کتاب سال حوزه در سال ۱۳۸۳ و ۱۳۸۶ نیز در کارنامه فعالیت های تحقیقی و پژوهشی ایشان دیده می شود. از جمله فعالیت های تبلیغی ایشان می توان به عنوان روحانی اردوی کمیته امداد امام خمینی(ره) استان البرز اشاره کرد که از سال ۱۳۸۷ تا ۱۳۹۰ ادامه داشته و در سال ۱۳۸۸ «معرفت علوی» را برای دانش آموزان کانون های کمیته امداد و در سال ۱۳۸۹ «آشنایی با اصول روابط خانواده» را برای کارکنان اداره کمیته امداد غرب استان تهران تدریس نموده است. 
عمده فعالیت های وی در حوزه کتاب بوده که بسیاری از آنها با اقبال عمومی رو به رو شده و بارها تجدید چاپ شده اند. آثار منتشر شده ایشان عبارتند از: در محضر پیامبر(ص)، پیامبر من، بانوی بی نشان، اشک ها می پرسند، بر ساحل عاشورا، حجه بن الحسن امام مهدی(عج)، در سایه خورشید، در پرتو آفتاب، از جاده تا سجاده، حضور قلب در نماز، حل المسائل نماز، برنامه عبادی روزانه ، برنامه عبادی شبانه، اصول تربیت نفس و خودسازی، آداب و آفات تربیت کودک و نوجوان، چرا زن شدم، بهای انسان، تحلیل مساله خشونت از دیدگاه اسلام، پاسخی کوتاه و گویا، سیاه و سفید سرزمین من( جلد اول: با موضوعات مقایسه ای کوتاه و گویا میان قبل و بعد از انقلاب؛ جلد دوم: پهلوی ها را بشناسیم)، دوستی که هیچ وقت نمی میرد
منبع زندگی نامه: http://www.baharnashr.ir/authordetails.aspx?authorcode=10003
 

۹ دیدگاه

  • یزدی

    سلام
    البته ایشون یزدی هستند و خانواده، پدر و عموهاشون از روحانیون و خانواده‌های اصیل یزدی هستند. میشه قبل از انتشار هر مطالب خلاف واقع، یه مقدار بررسی دم دستی هم کرد.

  • امید

    اصلا گیریم حرف شما درست و ایشان یزدی است! با چه اجازه ای از طرف مردم یزد حرف میزند؟ مردم یزد بارها در انتخابات گوناگون از جمله انتخابات اخیر با بیشترین درصد رای به اصلاحات در کشور، حمایت خود از اصلاحات و رهبر یزدی آن را نشان داده اند. شخصیت های بزرگ اصلاحات نیز یزدی هستند پس اینکه یزد پایگاه اصلاحات است حرف چندان بیراهی نیست

  • امید

    اصلا گیریم حرف شما درست و ایشان یزدی است! با چه اجازه ای از طرف مردم یزد حرف میزند؟ مردم یزد بارها در انتخابات گوناگون از جمله انتخابات اخیر با بیشترین درصد رای به اصلاحات در کشور، حمایت خود از اصلاحات و رهبر یزدی آن را نشان داده اند. شخصیت های بزرگ اصلاحات نیز یزدی هستند پس اینکه یزد پایگاه اصلاحات است حرف چندان بیراهی نیست

  • حسین زاده یزدی

    عزیزان آقای قطبی را معلوم است یک بار هم از نزدیک ندیده اید. ایشان حتی لهجه اش یزدی است. تمام خانواده هم یزدی هستند. بیش از این آبروی خود را نبرید. پدرش طلبه بوده و ایشان متولد قم است ولی آیا اشکالی دارد یک نفر متول قم باشد ولی به سرزمینش عشق بورزد و یزدی بودن خود را حفظ کند؟! همین شماها نبودید که سنگ زرتشتی های مجهول الهویه یزدی را می کشیدید؟؟؟؟؟؟! چه چیز شماها را باور کنیم؟

  • میثم

    سلام
    قبل از انتشار مطلبی خوب بررسی کنید ایشون یزدی هستن و پدر مادرشون ساکن امام شهر هستن

  • مرتضی

    بهتره که یزد نیوز قبل از انتشار خبر ،یه تحقیقی انجام بده و بعد منتشر کنه
    من حدود ۵ سالی هست که با آقای قطبی آشنا هستم و و برای مراسمات مختلف (فاطمیه،محرم و حتی مراسمات جشن) ایشون رو دعوت میکنیم و از طرح مباحث استفاده میکنیم
    تا اونجایی هم که من میدونم هم پدر و مادر و هم اقوام ایشون یزدی هستن و در طول سال به یزد سفر میکنن و فقط برای ادامه تحصیل در حوزه علمیه به قم سفر کردن
    در ضمن اگه یه گشتی توی شهر بزنید متوجه میشید که هییتهای مختلف برای مراسمات مختلف از سخنرانی آقای قطبی استفاده میکنن
    و… (خاستم مختصر بنویسم وگرنه مطلب زیاده)
    امیدوارم مدیر یزد نیوز هم کامنتها رو بخونه

  • مسلمان

    باسلام. دفاع از انقلاب و حیثیت ایران عزیز ربطی به اینکه اهل کدام شهر باشی ندارد، یزدی بودن یا نبودن آقای قطبی مهم نیست و اگر اصلاحات با انقلاب زاویه ندارد چرا از انقلابی خواندن یزد نارحت شدید؟

  • مرتضی

    در پاسخ به امید :
    ۱- ایشون یزدی هستن
    ۲-مگه حرف حساب زدن اجازه میخاد؟؟
    ۳-درصد بالا !! یه جوری گفتی تعجب کردم
    روحانی کلا با ۱۸ میلیون رای و ۵۰ درصد آرا رییس جمهور شد

    استقبال مردم رو هم در لینکهای زیر ببینین:
    http://dana.ir/News/676415.html

    http://dana.ir/content/files/emami/602855.jpg

    http://dana.ir/File/ImageThumb_0_608_458/676936

    یزد همیشه انقلابی بوده و خاهد ماند

  • ناشناس

    سلام . اولا که ایشون خواهشا از طرف مردم یزد صحبت نکنه.دوما ایشون میخواهدبا این حرفها خودش را مطرح کنه. ونکته اخر این که اگر ایشون به کار مذهبی بپردازه فکر کنم موفقیت بیشتری داشته باشه.