بازهم آماری بد:

سالانه سه هزار حیات وحش در استان یزد تلف می شود

معاون فنی اداره کل حفاظت محیط زیست استان یزد گفت: بر اثر برخورد با وسایل نقلیه سالانه افزون بر سه هزار راس انواع حیات وحش در استان تلف می شود.

به گزارش یزدی نیوزحسن اکبری  در آیین تجلیل از محیط بانان مهریزی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: خارج شدن حیات وحش از مناطق حفاظت شده و برخورد با وسایل مختلف نقلیه عبوری در جوار این مناطق از علل اصلی تلف شدن آنها است .
وی ادامه داد: در یکسال گذشته در شهرستان در مناطق حفاظت شده زیرپوشش مهریز افزون بر ۳۰ راس آهو بخاطر برخورد با وسایل نقلیه عبوری تلف شده است.
اکبری کاهش جمعیت حیات وحش استان یزد را از تهدیدهای این بخش دانست و گفت: در سال ۱۳۳۰ در یزد ۳۰ هزار راس کل و بز وجود داشته در حالی که تعداد آنها هم اکنون به شش الی هفت هزار راس رسیده است .
اکبری گفت: آمار آهو و جبیر استان یزد حدود ۲۰ هزار راس بوده و هم اکنون فقط حدود یک هزار راس و از ۲۰ هزار راس بز و میش حدود چهار هزار راس آنها باقی مانده است.
وی اظهار داشت: هم اکنون دو هزار شکارچی دارای پروانه فعالیت در استان یزد وجود دارند و تقریبا به همین تعداد نیز شکارچی بدون مجوز وجود دارد که باید برای فعالیت و کسب پروانه اقدام کنند.
معاون فنی اداره کل محیط زیست یزد با تبریک روز محیط بان و قدردانی از فعالیت های محیط بانان گفت: ۶۰ محیط بانان در سطح استان در طول سال در انجام ماموریت های محوله فعالیت دارند.
اکبری گفت: روز محیط بان فرصتی برای معرفی این قشر و نقش عظیمی که در حفظ و حراست از گونه های جانوری و گیاهی برعهده دارند، است.
وی با اشاره به نقش محیط بانان اظهار داشت: با توجه به فعالیت های سختی که محیط بانان در طول سال و شرایط و موقعیت های اقلیمی استان انجام می دهند هنوز بنحو شایسته توسط رسانه ها به آن پرداخته نشده است .
اکبری با قدردانی از رسانه های گروهی برای انعکاس فعالیت های محیط زیست استان و تلاش های شبانه روزی محیط بانان بر تداوم این همکاری ها تاکید کرد.
روز ۲۴ مردادماه به عنوان روز محیط بان نامگذای شده است.
تاکنون بیش از ۸۰۰ گونه گیاهی، ۱۷۰ نوع پرنده، ۶۰ نوع پستاندار وحشی و بیش از ۴۰ نوع خزنده در مناطق حفاظت شده استان یزد شناسایی شده است.

ایرنا

۱ دیدگاه

  • ناشناس

    به این بیسواد بگویید دو کلمه فارسی سالیان دبستان خود را بیاد آورد ” سه هزار راس انواع حیات وحش …. ”