مدیر عامل آب و فاضلاب روستایی استان یزد:

بیش از ۱۰۰منبع آب روستایی یزد در آستانه‌ خشک شدن

مدیر عامل آب و فاضلاب روستایی استان یزد با اشاره به خشکی 77 منبع آبی روستایی استان، گفت: 102 منبع آبی دیگر استان در آستانه خشک شدن قرار دارند.

به گزارش یزدی نیوز«محمد فاتحی» گفت: از ۴۲۲ منبع آبی تحت پوشش شرکت آبفای روستایی، ۷۷ منبع کاملاً خشک شده، ۱۰۲ منبع نیز در آستانه خشک شدن قرار دارند و بیش از ۱۵۰ منبع نیز دچار کاهش کیفیت شده‌اند.

وی افزود: متأسفانه خشکسالی‌های اخیر، افزایش دما و کاهش ۴۰ درصدی بارندگی باعث شده که تنش آبی در روستاهای استان به بحران آبی تبدیل شود.

فاتحی هم‌چنین خاطرنشان کرد: این واقعیت تلخ باعث شده آب شرب بیش از ۳۰۰ روستای استان توسط آبرسانی سیار تأمین شود و در چهار ماهه ابتدای سال، ۹۰ هزار متر مکعب آب از این طریق به روستاها حمل شده و این امر نسبت به پارسال با رشد حدود ۲۰ درصدی روبرو بوده است.

وی هم‌چنین تصریح کرد : تقریباً از ۶۰۰ روستای دچار تنش آبی شدید و بیش از ۴۰۰ روستا با جیره‌بندی آب مواجه‌اند.

این مقام مسئول در ادامه افزود: اکنون کار از حرف و شعار گذشته و همه این آمار و ارقام یک واقعیت تلخ و هشداری برای مردم فهیم استان یزد است، چون در صورت عدم توجه به مدیریت مصرف از این پس شاهد از میان رفتن مابقی منابع آبی خواهیم بود.

فاتحی یادآور شد: از مردم شریف استان یزد درخواست داریم که با صرفه‌جویی در مصرف آب، امکان استفاده از این نعمت حیاتی را برای خود و فرزندانشان خصوصاً در روستاها فراهم کنند.

بخش نظردهی بسته شده است..