خدمات “پرستار در منزل” غیرقانونی است

به گزارش یزدی نیوزرییس سازمان نظام پرستاری از عدم ارائه صلاحیت حرفه ای برای پرستار در منزل از سوی این سازمان خبر داد و ارائه خدمت پرستار در منزل را تخلف آشکار دانست.
 
به گزارش میزان، آدابی رییس سازمان نظام پرستاری گفت: هنوز نرخ ثابتی برای ارائه خدمات پرستاری تخصیص نیافته  در حالی که هم اکنون هیچ گونه مجوز صلاحیت حرفه ای نیز برای ارائه خدمات پرستاری در منزل داده نشده و هیچ پرستاری چنین گواهی را دریافت نکرده است .

و ی گفت: آنچه اکنون به عنوان خدمت از سوی برخی از شرکت ها و یا اشخاص با نرخ های متغییر و حتی مبالغ قابل توجهی تحت عنوان پرستار در منزل ارائه میشود، مورد تایید سازمان نظام پرستاری نیست.

وی با اشاره به طرح ساماندهی پرستار منزل نیز تاکید کرد: بر اساس قانون و در صورت اخذ تاییدیه های لازم ، قرار است که این طرح توسط سازمان صلاحیت حرفه ای با هماهنگی وزارت بهداشت و سازمان نظام پرستاری به منظر تسهیل رسیدگی به بیماران بستری در منازل اجرایی شود تا از آن پس تنها آن دسته از پرستارانی که دارای مجوز و تاییدیه صلاحیت حرفه ای هستند، با نرخی مصوب و قانونی به این بیماران ارائه خدمت کنند.

رییس سازمان نظام پرستاری تصریح کرد : اجرای طرح پرستار منزل علاوه بر ایجاد فرصت اشتغال بیشتر به سایر پرستاران، می تواند با کاهش چشم گیر میزان تخت روز بیمارستانی ، بار سنگینی را از دوش مراکز درمانی بردارد.

وی اظهار داشت: هم اکنون بخش قابل ملاحظه ای از مشکلات مراجعان در مراکز بیمارستانی دولتی و حتی خصوصی نبود تخت خالی  است که موجب طولانی تر شدن روند درمان های وابسته به بستری می شود.

آدابی افزود: اغلب بیماران تحمل فضای بیمارستان را ندارند و همین موضوع نیز در اثر گذاری درمانشان نقش مهمی ایفا می کند، درصورتی که  طرح مذکور علاوه بر اقشار پر درآمد نرخ هایی را نیز برای اقشار کم درآمد به منظور بهره مندی آنها از خدمات پرستار منزل در نظر گرفته است.  

وی همچنین یاد آور شد: البته درصورتی که اجرای طرح پرستار منزل زیر چتر حمایتی بیمه ها نیز قرار گیرد می تواند بار سنگینی را نیز از دوش بیماران و خانواده آنها بردارد.

بخش نظردهی بسته شده است..