متوسط اهدای خون در یزد ۳۸.۵ در هزار است

no-thumbs

مدیرکل انتقال خون استان یزد گفت: متوسط اهدای خون درکشور 27 در هزار و این رقم دراستان یزد 38.5 در هزار است.

به گزارش یزدی نیوزنقی تقوایی  درآستانه نهم مرداد روز ملی اهدای خون درگفت وگوی اختصاصی با ایرنا اظهارکرد: این نشان از عمق مشارکت مردم این استان دراهدای این امر خداپسندانه است.
وی بابیان اینکه این استان در سال گذشته افزون بر ۴۱ هزار واحد خون اهدا کردند افزود: ۱۷هزارنفر از مردم استان یزد در چهارماهه نخست امسال به پایگاههای انتقال خون مراجعه کردند که از این تعداد ۱۴هزار نفر موفق به اهداء خون شدند که ۳/۳درصد آنها بانوان بودند.
تقوایی خاطرنشان کرد: افتخار داریم پاسخگویی ۹۹ درصد نیازهای خونی بیمارستان های استان هستیم .
مدیر کل سازمان انتقال خون یزد یادآورشد: شاخص های متوسط اهداء کنندگان مستمر خون (دوبار درسال )درکشور ۵۲ درصد است و در استان یزد به ۵/۵۷ درصد رسیده است .
این مسئول تصریح کرد: بخاطر خدمات رسانی و کیفی بودن کار بیمارستانها و پزشکان یزدی ۴۵ درصد اشغال تخت های بیمارستانی این استان مربوط به خارج از استان است و به همین میزان تامین درخواست خون و فراورده های خونی بطور کامل تامین شده است.
مدیر کل انتقال خون یزد نیز درادامه درخصوص تاسیس پایگاه انتقال خون درابرکوه گفت: بخاطر استقبال مردم این شهرستان در اهدای خون، این امر از اولویتهای اداره کل انتقال خون استان است .
تقوایی خاطرنشان کرد: درصورت رفع نواقص ساختمان پایگاه انتقال خون شهرستان ابرکوه ، تجهیز و تامین نیازهای آن پایگاه و با پیگیری مجوز ستادی و تایید آن، پایگاه انتقال خون این شهرستان افتتاح می شود.

بخش نظردهی بسته شده است..