نشست فوق‌العاده در خصوص مشکل آب تفت

به گزارش یزدی نیوزمعضل کمبود آب در مناطق مختلف روستایی شهرستان تفت در نشست فوق‌العاده‌ای با حضور نماینده مردم تفت و میبد مجلس شورای اسلامی، فرماندار تفت، مدیر عامل آبفار استان، بخشداران و جمعی از مدیران دستگاه‌های اجرایی بررسی شد.

 «کمال دهقانی فیروزآبادی» نماینده مردم تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی در این نشست با اشاره به مشکلات کنونی آب در مناطق روستایی شهرستان تفت بر پیگیری این معضل تأکید کرد.

وی با اشاره به ضرورت تأمین اعتبار لازم برای اجرای مجتمع‌های آبرسانی و طرح‌های آبی در سطح شهرستان، پیگیری این موضوع را در مجلس شورای اسلامی یادآور شد.

نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اهمیت توجه به مسأله مدیریت تولید، توزیع و مصرف آب، ادامه داد: لازم است دستگاه‌های متولی با ارائه برنامه‌های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت خود، نظارت و کنترل جدی و لازم را در خصوص تأمین آب مصرفی و مورد نیاز مردم داشته باشند تا روستائیان در این رابطه دچار مشکل نشوند.

دهقانی فیروزآبادی هم‌چنین با اشاره به ملاقات مجمع نمایندگان استان یزد با رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور، اظهار کرد: در این نشست، پیرامون مسائل و مشکلات آب شهرستان تفت و ضرورت تأمین اعتبار لازم برای اجرای طرح‌های آبی، تکمیل طرح‌ها و مجتمع‌های آبرسانی روستایی هم‌چنین پیگیری جدی برای تأمین آب پایدار و مطمئن برای شرب مردم مباحث خوبی مطرح شد و ایشان قول‌های مساعدی در این رابطه دادند.

«محمود زارع رشکوییه» هم در این نشست با قدردانی از توجه ویژه نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی به چالش کمبود آب در منطقه، گفت: متأسفانه به‌علت خشکسالی‌های متوالی و کاهش شدید بارندگی در سال آبی جاری، شاهد مشکلات کمبود آب در مناطق روستایی شهرستان هستیم که نیازمند مدیریت و همکاری مردم و مسئولان برای پشت سرگذاشتن آن است.

وی صرفه‌جویی در مصرف آب را راه‌حلی برای مدیریت بحران آب ارزیابی کرد و افزود: مصرف بهینه آب، باید از سوی آحاد مردم مدنظر قرار گیرد، چون کمبود این انرژی با مصرف بهینه آن، تاحدودی قابل مدیریت کردن است.

زارع تقویت شبکه آبرسانی هم‌چنین تسریع در تکمیل مجتمع‌های آبرسانی روستایی را خواستار شد و گفت: تأمین اعتبار لازم برای تکمیل مجتمع‌های آب‌رسانی و تقویت شبکه آبرسانی روستایی، راهکار مهم و قابل توجهی برای برطرف کردن مشکلات آب در مناطق روستایی است و می‌تواند در تأمین مطمئن آب به ویژه در فصل گرما نقش موثری داشته باشد.

وی برنامه‌ریزی دقیق و لازم برای تداوم آب‌رسانی سیار به مناطق روستایی که از کمبود آب آشامیدنی رنج می‌برند را از سوی بخشداران شهرستان یادآور شد و گفت: توجه خاص به تأمین آب آشامیدنی مردم روستایی به‌ویژه در فصل گرما، باید در اولویت کاری بخشداران و دستگاه‌های متولی در این حوزه باشد تا روستائیان عزیز بتوانند با کمترین مخاطره، بحران آب کنونی را پشت سر گذارند.

وی هم‌چنین از پیگیری مداوم مسئولان شهرستان برای تأمین آب پایدار و مطمئن برای این منطقه خبر داد.

فرماندار نتایج این نشست را مثبت و سودمند ارزیابی و ابراز امیدواری کرد همه دستگاه‌های اجرایی جدیت و اهتمام لازم را برای تحقق مصوبات این نشست داشته باشند.

منبع: ایسنا

بخش نظردهی بسته شده است..