تکمیل جاده یزد به بافق در گرو تامین اعتبار

به گزارش یزدی نیوزمدیر ساخت و توسعه راههای اداره کل راه و شهرسازی استان یزد گفت: اگر اعتبارات مورد نیاز برای تکمیل طرح دو بانده سازی محور یزد- بافق تامین نشود، این طرح امسال بهره برداری نخواهد شد.

محسن صادقیان اظهار کرد: برای تکمیل قطعه پایانی این محور از لحاظ فنی و اجرایی هیچ مشکلی وجود ندارد ولی در صورتیکه اعتبار مورد نیاز تامین نشود اتمام این پروژه تا پایان سال ۹۵ دور از انتظار خواهد بود.
مدیر ساخت و توسعه راههای استان یزد با بیان اینکه اتمام قطعه پایانی محور یزد- بافق به ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد گفت: در سفر رئیس جمهور به استان مبلغ ۳۰۰ میلیارد ریال تصویب شد ولی هنوز این رقم هم تامین نشده است.
وی خاطرنشان کرد: به منظور تسریع در اختصاص اعتبارات سفر هیات دولت به این طرح، مکاتباتی بین سازمان مدیریت و وزارت راه و شهرسازی انجام شده و منتظر تبادل موافقتنامه و ابلاغ تخصیص مبلغ مصوب هستیم.
صادقیان، طول مسیر قطعه پایانی پروژه جاده یزد- بافق را ۴۳ کیلومتر عنوان و بیان کرد: عملیات اجرایی ۹۰ درصد این پروژه شامل خاک ریزی ،خاکبرداری، زیر سازی انجام و آماده روسازی شده است.
مدیر ساخت و توسعه راههای استان یزد اضافه کرد: برای انجام کار روسازی با دو شرکت پیمانکاری قرار داد منعقد شده که هم اینک مشغول اجرای عملیات مربوطه هستند.
وی همچنین از تکمیل ابنیه فنی این پروژه شامل ساخت پل های کوچک و بزرگ به غیر از پل رودخانه شور خبر داد و افزود: طراحی احداث این پل که از پلهای خاص به شمار می آید انجام شده و ساخت آن نیاز به اعتبار دارد.
صادقیان با بیان اینکه پنج کیلومتر این محور در قسمت انتهایی نزدیک به شهر بافق نیز زیر سازی و رو سازی شده است گفت: تا یکماه آینده قسمت پایانی این جاده آسفالت و برای تردد آماده می شود.
به گزارش ایرنا، دو بانده سازی جاده یزد- بافق به مسافت ۱۱۰ کیلومتر با پیش بینی اعتباری بالغ بر ۸۰۰ میلیارد ریال از مصوبات سفر مقام معظم رهبری و هیات دولت به استان یزد است که تاکنون قطعه اول و دوم آن به طول حدود ۶۷ کیلو متر افتتاح شده و آمد و شد در آن جریان دارد.
مرحله سوم آن به طول ۴۳ کیلومتر در دست اجراست و مراحل پایانی خود را سپری می کند و ابراز امیدواری شده تا با تخصیص اعتبارات ۳۰۰ میلیارد ریالی سفر رئیس جمهور به این پروژه عملیات اجرایی دوبانده سازی این محور تکمیل و احتمالا تا پایان سالجاری مورد بهره برداری قرار گیرد.
اعتبار مورد نیاز برای اتمام عملیات اجرایی دوبانده سازی جاده یزد- بافق ۴۰۰ میلیارد ریال عنوان شده که ۳۰۰ میلیارد ریال آن در سفر هیات دولت به تصویب رسیده که از این رقم بخشی از اعتبارات پیوست قانون و بخش دیگر مربوط به اعتبارات سایر منابع دولت است.
بررسی ها نشان می دهد اعتبارات سایر منابع دولت در سال ۱۳۹۴ تخصیص مناسبی نداشته که لازم است مسوولان مربوطه نسبت به تخصیص سایر منابع به این پروژه مهم و حیاتی توجه ویژه داشته باشند تا بیش از این مردم شاهد به سوگ نشستن خانواده ها در عزای از دست رفتن عزیزانشان در تصادفات این جاده باریک پر تردد نباشند.

منبع: ایرنا

 

بخش نظردهی بسته شده است..