طرح استعدادیابی ورزش شمشیربازی در بافق

به گزارش یزدی نیوزمسوول کمیته استعدادیابی هیات شمشیربازی استان یزد از آغاز اجرای طرح استعدایابی برای این ورزش المپیکی در بافق خبر داد.

حمیدرضا شیردر جمع خبرنگاران در بافق با بیان اینکه ۳۰ نفر از ورزشکاران بافقی در اولین مرحله استعدادیابی شرکت کردند، اظهار داشت: تقریبا بیش از ۹۷ درصد از این ورزشکاران از آمادگی جسمانی و هوش خوبی برای این رشته ورزشی برخوردار هستند.
وی گفت: بافق به عنوان اولین شهرستان استان یزد در رابطه با تشکیل هیات شمشیربازی همت گمارده که جای امیدواری برای توسعه این رشته ورزشی در بافق وجود دارد.
سرمربی تیم ملی شمشیربازی جوانان ایران در ادامه با بیان اینکه تیم بافق موفق به حضور در لیگ برتر شمشیربازی کشور شده، خاطرنشان کرد: کسب مدال برنز لیگ برتر، انگیزه فعالیت جوانان و نوجوانان بافقی را در این رشته ورزشی افزایش داده است.
وی ابراز امیدواری کرد: بافق با دوری از حاشیه بتواند یکی از قطب های شمشیربازی استان یزد شود.
مسئول کمیته استعدادیابی هیات شمشیربازی استان یزد همچنین از فعالیت بیش از ۳۰۰ شمشیرباز در استان خبرداد و افزود: ۱۵ نفر از این شمشیربازان در رده های مختلف تیم ملی حضور دارند و این استان از لحاظ سازماندهی ورزشکاران شمشیرباز، تعداد نفرات ملی پوش و شمار قهرمانان در صدر استان های کشور قرار دارد.
منبع: ایرنا

بخش نظردهی بسته شده است..