قائم مقام وزیر نیرو:

کم شدن سهم آب یزد و انتقال آن به فولاد مبارکه صحت ندارد

قائم مقام وزیر نیرو با اشاره به برخی بده بستان ها و تبادلات آبی برای تامین آب اصفهان و یزد، تاکید کرد که کم شدن سهم آب یزد و انتقال آن به فولاد مبارکه صحت ندارد.

به گزارش یزدی نیوز«ستار محمودی» در پاسخ به شایعه های مطرح شده درباره انتقال آب به فولاد مبارکه اصفهان با استفاده از خط انتقال آب یزد، افزود: تاکنون حتی ذره ای از ظرفیت تامین آب یزد کاسته نشده و چنین مطلبی صحت ندارد.
به گفته این مقام مسوول، خط انتقال آب یزد خطی با ظرفیت بسیار بالا است که البته بخشی از آن مورد استفاده فولاد مبارکه قرار می گیرد.
وی ادامه داد: هر چند بخشی از آب اصفهان و برخی شهرها و بخش های کوچک اطراف آن از خطوط آب منطقه «بابا شیخ علی» و اطراف تامین می شود، اما در برخی اوقات از مسیر خط انتقال یزد نیز تامین می شود و بده بستان های آبی به این شکل وجود دارد.
محمودی تصریح کرد: با این حال، اینکه از سهم آب یزد کم شده و به جاهایی دیگر نظیر صنعت فولاد مبارکه اصفهان تعلق گرفته باشد، صحت ندارد.
وی تاکید کرد: حتی اگر تبادل آبی در منطقه صورت گرفته باشد، مربوط به سایر نقاط است و به خط انتقال یزد مرتبط نمی شود.
به گزارش ایرنا، در روزهای گذشته برخی سایت های خبری مطلبی را به نقل از «محمدصالح جوکار» نماینده سابق مردم یزد و اشکذر در مجلس منتشر کرده بودند که گفته بود به تازگی براساس مصوبه وزارت نیرو، به فولاد مبارکه اصفهان اجازه برداشت آب از خط لوله اول انتقال آب به استان یزد داده شده است. در حالی که این خط لوله از منابع انسانی و جیب مردم یزد احداث شده است و انشعاب گرفتن از آن خلاف مقررات و ضوابط است.

بخش نظردهی بسته شده است..