واگذاری سهمیه لیگ‌برتر فوتسال هلال‌احمر به دلیل نبود حامی مالی

به گزارش یزدی نیوزچندی پیش خبر لیگ‌برتری شدن تیم فوتسال بانوان هلال احمر استان، مردم فوتبال دوست یزد را غرق در شادی کرد؛ آنچنان که زن و مرد از صعود تیم به لیگ‌برتر ابراز خشنودی می‌کردند، اما در این میان مسئولان نه تنها شاد نشدند بلکه حتی کوچک‌ترین حمایتی هم از این تیم نکردند تا جایی که تیم فوتسال بانوان هلال احمر یزد این روزها تصمیم دارد سهمیه لیگ‌برتری شدنش را به علت نداشتن بودجه و نبود حمایت‌های لازم از سوی استان به فروش برساند تا بلکه نبود اعتبارات مالی، داشته‌های مربی و بازیکنان این تیم را از لحاظ فنی زیر سوال نبرد.«فاطمه نادریان» سرمربی تیم فوتسال بانوان هلال احمر یزد در گفت و گو با همشهری به بیان مشکلات تیمش می‌پردازد. مشروح این گفت و گو را در ادامه می‌خوانید.

  • چرا تصمیم گرفتید سهمیه تیم را به فروش بگذارید؟  

از تیم هیچ حمایتی نمی‌‌شود. مسئولان هیات فوتبال به یک تبریک ساده بسنده کردند. به هر جایی که به ذهن برسد برای جذب حامی مالی مراجعه کردم اما دریغ از هر‌گونه حمایتی! به تمام ارگان‌های دولتی سر زدم و از آنها خواستم تا تیم را با حمایت آنها به لیگ‌برتر اعزام کنیم، اعلام کردیم که تا ۲۰ تیر ماه زمان داریم که برای حضور در لیگ‌برتر اعلام آمادگی کنیم اما متاسفانه دستی برای یاری تیم بلند نشده است.

  • آیا سازمان هلال احمر که تا کنون از شما حمایت کرده است، قصد ندارد در لیگ‌برتر فوتسال بانوان تیم‌داری کند؟

هلال احمر استان بسیار مشتاقانه تیم را حمایت می‌کند اما مگر لیگ استانی است که هزینه بر نباشد. لیگ‌برتر ۲۶‌هفته مسابقه است و هزینه تیم‌داری آن، بسیار بالاست. سازمان هلال احمر خود هزینه‌های زیادی دارد و جایی نیست که در آمدزا باشد، بلکه مسئولان این سازمان با حمایت‌های خود در ۳‌سال اخیر لطف بزرگی به ورزش استان کرده‌اند. در سال‌های گذشته تیم فوتسال بانوان حامیان مالی مختلفی داشت که شب مسابقه تیم تصمیم به منحل‌کردن آن می‌گرفتند اما در زمان تیم‌داری هلال احمر، این سازمان از هر نظر ما را حمایت کرد تا توانستیم لیگ‌برتری شویم.

  • با ارگان‌های دولتی و مسئولان استانی صحبت نکرده‌اید؟

همان‌طور که گفتم با بسیاری از دستگاه‌های دولتی، کارخانه‌های صنعتی و نمایندگان مجلس مذاکراتی صورت گرفت اما از این صحبت‌ها نتیجه‌ای حاصل نشد. هر چند بعضا موافقت شفاهی صورت گرفت، اما در عمل نتوانستیم به نتیجه‌ای دست یابیم که برای تیم راهگشا باشد.

  • آیا با مسئولان هیات فوتبال استان هم دیدار داشته‌اید؟

هیات فوتبال استان از تیم حتی تجلیل هم به عمل نیاورد و فقط اوایل دریافت سهمیه به یک تبریک خشک و خالی بسنده کردند. با این اوصاف، تیم کاملا بی‌انگیزه شده است و نمی‌دانیم با چه انگیزه‌ای بازیکنان را دوباره دور هم جمع کنیم. اینطور که به نظر می‌آید بازیکنان این تیم قرار نیست در لیگ‌برتر توپ بزنند. بازیکنانی که همه از نظر انگیزشی زمان حضور در لیگ دسته یک تمام تلاش خود را می‌کردند تا در لیگ‌برتر حضور پیدا کنند، بازیکنانی که به دعوت اردوی تیم ملی درآمدند و این خود نشانگر بودن استعداد و پرانگیزه بودن بازیکنان تیم است اما با وجود حمایت‌هایی که از سوی مسئولان هیات فوتبال استان صورت نگرفت و تبعیضی که بین فوتبال بانوان و آقایان از سوی آنها صورت می‌گیرد، دیگر روحیه‌ای برای توپ‌زدن در لیگ‌برتر باقی نمی‌ماند.

  • چند بازیکن از تیم شما به اردوی تیم ملی دعوت شده‌اند؟

۳ بازیکن از تیم فوتسال بانوان هلال احمر یزد به اردوی تیم ملی فوتسال بانوان دعوت شدند که در اردو به سر می‌برند. امیدوارم مشکلات تیم آنها در یزد، در بازی آنها تاثیر منفی نداشته باشد.

  • آیا تصمیم قطعی شما واگذاری سهمیه تیم است؟

من ۱۲‌سال است که فوتسال بازی می‌کنم و ۳‌سال است که مربی تیم هستم؛ در طول این ۳‌سال که تلاش کردم تیم را به لیگ‌برتر برسانم از همه چیز در زندگی‌ام دریغ کردم. به بازیکنان تیم، سختی دادم. برای آنها مربی، روانشناس، تدارکات و دوست بودم. تمام سختی‌ها را به تیم دادم تا برای استان ایده‌آل‌ها را به دست آوردم. در کنار سختی‌هایی که به تیم داده شد، خانواده بازیکنان نیز بسیار سختی کشیدند؛ بازیکنان از زندگی، تحصیل و کارشان زدند تا در تیم بازی کنند اما در نهایت با توجه به این‌که نه حمایتی صورت گرفت و نه تجلیلی در خور شأن از بازیکنان به عمل آمد، تصمیم داریم تا سهمیه تیم برای حضور در لیگ‌برتر را به فروش برسانیم. می‌دانیم که سازمان هلال احمر استان به تنهایی نمی‌تواند از پس هزینه‌های تیم برآید.

  • تیم فوتسال هلال احمر چند بازیکن غیر بومی در اختیار دارد؟

۴‌بازیکن غیر بومی در اختیار تیم قرار دارند که نمی‌دانیم چرا مسئولان فوتبال استان به این موضوع واکنش منفی دارند. از این ۴‌بازیکن غیر‌بومی فقط ۲‌نفر از آنها در تیم بازی کردند اما مگر وجود بازیکن غیر بومی مشکلی در روند بازی‌ها ایجاد می‌کند؟! مسئولان هیات فوتبال یادشان رفته که وجود بازیکن غیر بومی در تیم‌های فوتبال در جهان موضوعی عادی است. اگر توجه کنیم، تیم فوتبال فولاد یزد ۲۰‌بازیکن غیر‌بومی در اختیار دارد و فکر نمی‌کنم وجود ۴‌بازیکن در تیم بانوان هلال احمر مشکل‌ساز باشد.

  • در صورت واگذاری سهمیه، بازکنان تیم چه آینده‌ای خواهند داشت؟

با توجه به حرفه‌ای بودن بازیکنان تیم و بازی‌های درخشانی که در طول بازی‌های لیگ دسته یک داشته‌اند از سوی تیم‌های حاضر در لیگ‌برتر در‌خواست‌هایی برای جذب بازیکنان داشتیم و به احتمال زیاد بازیکنان به سایر تیم‌های حاضر در لیگ‌برتر فرستاده می‌شوند.

  • اگر حامی مالی برای حمایت از تیم وجود داشته باشد، باز هم سهمیه تیم به فروش می‌رسد؟

اگر امسال هم تیم را نگه داریم و با رسانه‌ای کردن مشکلات تیم فقط برای یک سال آتی حامی مالی جذب کنیم باز هم وسط لیگ دچار مشکل می‌شویم. باید مشکلات تیم را برای داشتن حامی مالی از پایه حل کرد. این‌که در حال حاضر از مسابقات کنار بکشیم و از حضور در لیگ‌برتر انصراف دهیم وجهه بهتری برای استان دارد تا این‌که وسط بازی‌های لیگ‌برتر کنار بکشیم. از مسئولان هیات فوتبال استان می‌خواهم که حداقل از بازیکنان تیم بانوان هلال احمر تجلیل در خور شأنی به عمل آورند. بازیکنان ما ۶ سال وقت صرف کردند تا بتوانند برای استان افتخار به دست آورند و کسب سهمیه حضور در لیگ‌برتر حداقل برای تیم ارزش و اهمیت ویژه‌‍‌ای داشت. ما برای کسب نام و شهرت فوتبال بازی نکردیم بلکه برای عشق و علاقه‌ای که به ورزش کردن وجود داشت این سهمیه را به دست آوردیم. از مسئولان هلال احمر استان نیز تشکر می‌کنم که در سخت‌ترین شرایط یار و یاور تیم بودند و ما را حمایت کردند.

همشهری/سمیه رضایی

 

۱ دیدگاه

  • مهدی

    هلال احمر کارهای زیادی داشته که روی زمین مانده چرا حامی این تیم شده جای سوال است