اصلاح الگوی آبیاری در یزد با جدیت دنبال شود

به گزارش یزدی نیوزسرپرست فرمانداری یزد با اشاره به مشکلات آبی موجود در استان یزد خواستار جدیت در پیگیری اصلاح الگوهای آبیاری اراضی کشاورزی در شهرستان یزد شد.

مصطفی سالاری،  در دیدار با مدیران حوزه جهاد کشاورزی استان یزد با اشاره به روش‌های نوین آبیاری در بخش کشاورزی اظهار داشت: اولویت شهرستان یزد در این بخش، اصلاح الگوهای آبیاری است.

وی با بیان اینکه بخش کشاورزی را می‌توان به ‌عنوان یکی از سالم‌ترین بخش‌های تولیدی در کشور قلمداد کرد، یادآور شد: برنامه‌ها و سیاست‌های دولت تدبیر و امید در بخش کشاورزی حمایتی و تشویقی است که نمونه آن را می‌توان در اعطای تسهیلات ویژه در عرصه تغییر الگوهای آبیاری و اصلاح آنها به نوین‌ترین روش‌ها دانست.

وی با اشاره به اینکه تحول در عرصه کشاورزی و رفتن به ‌سوی کشاورزی مدرن نیازمند اطلاع‌رسانی در بین کشاورزان است، تاکید کرد: خوشبختانه با برنامه‌ریزی‌های انجام شده برای تولید محصولات متنوع، بازار کشاورزی رونق بیشتری از قبل داشته است.

سرپرست فرمانداری یزد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نام‌گذاری سال جاری از سوی مقام معظم رهبری با عنوان «اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل» تصریح کرد: یکی از بخش‌های مهم و تأثیرگذار در بحث اقتصاد مقاومتی، بخش کشاورزی است که می‌توان با توسعه بنگاه‌های کوچک و زودبازده این حوزه نسبت به رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال قدم‌های موثری برداشت.

این مسؤول خاطرنشان کرد: یکی دیگر از مباحث مهم در بخش کشاورزی تولید باکیفیت و بازاریابی است زیرا محصولات کشاورزی و دیگر محصولات علاوه بر کیفیت باید در رقابت با محصولات مشابه در نوع بسته‌بندی و تبلیغات نیز پیشتاز باشند.

سرپرست فرمانداری یزد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به پهنه‌بندی‌های صورت گرفته در بخش دام‌پروری شهرستان یزد عنوان کرد: متأسفانه در گذشته برخی از اقدامات بدون در نظر گرفتن بحث آمایش سرزمینی صورت گرفته که با اجرای طرح پهنه‌بندی و متمرکز شدن مجتمع‌های دام‌پروری این مسأله نیز در حال رفع شدن است.

در این نشست مدیران حوزه جهاد کشاورزی نیز به بیان برنامه‌ها و عملکرد خود در حوزه کشاورزی و دامداری پرداختند.

منبع: فارس

 

بخش نظردهی بسته شده است..