نماینده میبد و تفت:

دستگاه دیپلماسی تاثیر خروج انگلیس از اتحادیه اروپا بر ایران را توضیح دهد/ ایران با برنامه ریزی از بحران اروپا به نفع خود برداشت کند

نایب رئیس اول کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه لازم است دستگاه دیپلماسی تاثیر خروج انگلیس از اتحادیه اروپا بر ایران را به نمایندگان توضیح دهد گفت: تاثیر سیاسی از بحران بر ایران با تعیین دولت بعدی مشخص می شود.

به گزارش یزدی نیوزکمال دهقانی فیروزآبادی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به خروج انگلیس از اتحادیه اروپا اظهار داشت: لازم می دانیم که این موضوع به صورت کارشناسانی با حضور مسئولان دستگاه دیپلماسی در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی توضیح دهند تا همه نمایندگان در جریان قرار بگیرند تا بتوانیم تحلیل درست و کارشناسی ارائه کنیم.

نماینده مردم تفت و میبد در مجلس دهم شورای اسلامی ادامه داد: اما در هر بحرانی که درجهان ایجاد می شود، هم فرصت وهم تهدید برای کشورهای دیگر فراهم خواهد شد، بحران ایجاد شده در حوزه اتحادیه اروپا باید مورد بررسی قرار گیرد تا تاثیر آن بر روابط اقتصادی و سیاسی مشخص شود.

وی با بیان اینکه خروج انگلیس بر کشورهای دیگر اروپایی نیز اثر گذار بوده است توضیح داد: اکنون کشورهای متعددی از جمله ترکیه خواهان پیوستن به اتحادیه اروپا هستند اما از سوی دیگر شاهد آن هستیم که کشورهایی خواهان خروج از اتحادیه هستند. از سوی دیگر در این راه باید روابط انگلیس و اسکاتلند را نیز در نظر بگیریم چرا که اسکاتلندی ها بر خلاف  مردم انگلیس می خواهند همچنان در اتحادیه اروپا باقی بمانند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی  با بیان اینکه خروج انگلیس از اتحادیه اروپا بر مسائل اقتصادی نیز اثر گذار است، گفت: با این اقدام شاهد تکانه های اقتصادی بودیم و احتمال آن وجود دارد که در آینده نیز مسائل اقتصادی تحت تاثیر قرار خواهد گرفت. بنابراین  این خروج تنها اثر سیاسی ندارد بلکه باید نگاه اقتصادی نیز به آن داشته باشیم.

دهقانی در ادامه به تاثیر این خروج بر روابط تهران و لندن اشاره کرد و اظهار داشت: تاثیر اقتصادی این مسئله بر روی ایران هم سایه خواهد انداخت بنابراین باید با برنامه ریزی مدون با محوریت اقتصاد مقاومتی تلاش کنیم بحران خروج انگلیس از اتحادیه اروپا به فرصتی برای ایران تبدیل شود.

عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در خصوص تاثیر سیاسی این خروج گفت: تاثیر سیاسی این مسئله زمانی مشخص می شود که دولت بعدی روی کار بیاید و منافع بلند مدت انگلیس بعد از خروج تعیین شود.

بخش نظردهی بسته شده است..