معاون پارلمانی رییس جمهور:

با الگوگیری از یزد گام های موثری بردارید

با الگوگیری از استان یزد به عنوان پیشتاز شهرسازی مدرن با تلفیق معماری اسلامی و قدیمی گام های موثری بردارید.

به گزارش یزدی نیوزمعاون پارلمانی رییس جمهور گفت: سند ابلاغی رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی جامع ترین و کارشناسی‌ترین سندی بوده که نه بلند پروازانه است و نه خارج از توان و ظرفیت کشور .

حجت الاسلام و المسلمین مجید انصاری در ضیافت دور همی فرهیختگان کرمانی مقیم تهران با تشکر از اتاق بازرگانی ایران، رییس اتاق بازرگانی یا به دلیل هماهنگی با دولت، نماینده واقعی بخش خصوصی دانست.

وی گفت: اتاق بازرگانی ایران به همت آقای جلال پور تمام بخش خصوصی ایران را در خدمت اقتصاد مقاومتی  در آورده است.

انصاری از استاندار کرمان به عنوان استاندار پر تلاش ، خلاق و مبتکر یاد کرد و افزود: همه بزرگان کرمانی برای استان قوت قلب هستند مثل آقای جهانگیری، آقای دعایی معلم اخلاق و همچنین وجود آیت الله جعفری که غنیمت بزرگی برای استان کرمان است.

وی به نمایندگان کرمانی منتخب مجلس که در راستای جلب اعتماد مردم توفیق خدمت کسب نمودند، تبریک و از آقای توسرکانی و پور محمدی نیز به واسطه تلاش در جهت توسعه کرمان تشکر کرد و گفت: هم دلی و هم زبانی  و هم گرایی در استان کرمان و در همه بخش ها قابل تقدیر است.

معاون پارلمانی ریاست جمهوری با اشاره به مسئله آب به عنوان نیاز اصلی استان، ابراز امیدواری کرد: با توجه به پیگیری های استاندار کرمان از زمان خدمتش در استان موضوع تامین آب مطرح و امید است با اجرای طرح همیاران آب به نتیجه مطلوب برسد.

وی سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری در مسئله اقتصاد مقاومتی را برای دولت نسخه شفا بخش اقتصاد کشور دانست و تصریح کرد: سند ابلاغی رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی جامع ترین  و کارشناسی ترین سندی بوده که نه بلند پروازانه است و نه خارج از توان و ظرفیت کشور است.

انصاری این سند را برای استان کرمان مفید دانست و گفت:  استان کرمان پایلوت اقتصاد مقاومتی شده و باید جنبه الگویی برای سراسر کشور باشد و ما امیدواریم تجربیات کرمانیان به سایر نقاط کشور تسری یابد.

وی افزود: اکنون که کشور از پیچ تند تحریم ها و مناقشات هسته ای عبور کرده و در مرحله پسا برجام شرایط ویژه ای به وجود آمده باید وفاق و همدلی را حفظ کرد.

مجید انصاری به اقدامات دولت در سه سال گذشته اشاره کرد و گفت: اقدامات دولت خیلی فراتر از برجام بوده و از جمله می توان به آوار برداری از ویرانه هایی که در اقتصاد کشور وجود داشت اشاره نمود.

وی به بسته منسجم دولت برای رها سازی بانک ها از معوقات و بدهی ها و مطالبات وصول نشده و افزایش قدرت وم دهی بانک ها اشاره کرد و افزود: این بسته دو بار به  مجلس نهم تقدیم شد و متاسفانه مورد تایید مجلس واقع نشد و امیدواریم این پیشنهاد در مجلس دهم در اولویت تصویب قرار گیرد.

این نماینده دولت تدبیر و امید در ادامه سخنانش در خصوص دیپلماسی فعال کشور گفت: برای تجهیز منابع دولت دیپلماسی وسیعی دارد و سفر های اخیر وزیر امور خارجه به کشور های متعدد در همین راستا بوده و مورد اقبال کشورها قرار گرفته و  این نوید را می دهد که در سال جاری بخصوص در نیمه دوم آن شاهد تحرک و تحول اقتصادی بوده و رشد اقتصادی ۵ درصد محقق شود.

وی همچنین در خصوص برجام این نکته که متاسفانه رقبا و منتقدان بی انصاف به دولت تهمت های ناروایی می زنند که پس از برجام در کشور کاری انجام نشده را عنوان نمود و گفت: تحولات عظیمی در کشاورزی، کنترل تورم، افزایش صادرات نفت و گاز و پتروشیمی اتفاق افتاده و این در حالی بوده که محرومیت های مالی دولت ادامه داشته است.

انصاری همچنین جریان یاس آفرینی علیه دولت را در راستای اهداف آمریکا و رژیم صیهونیستی دانست و تاکید کرد:کسانی که دلسوز ولایت فقیه هستند بدانند طبق قانون اساسی قوای سه گانه زیر نظر ولایت فقیه فعالیت می کنند و چنانچه ترسیمی ناکارآمد از قوا داشته باشیم فقط به تخریب بنیان ها دامن زده ایم و این به صلاح نظام مقدس جمهوری اسلامی نیست.

وی در همین راستا به فرمایش مقام معظم رهبری در خصوص برجام که فرمودند نه زیاد برجام را بزرگ کنید و نه آنقدر کوچک که انگار کاری انجام نشده، اشاره کرد و گفت: برخی رسانه ها متاسفانه این سیاست را همچنان دنبال می کنند که برجام هیچ ثمری برای کشور نداشته است.

معاون پارلمانی ریاست جمهوری به بحث اشتغال که ملموس در همه خانواده ها و جامعه است و باعث می شود عملکرد دولت در زمینه های دیگر کم رنگ شود اشاره کرد و از استاندار کرمان خواست در چارچوب اقتصاد مقاومتی برای اشتغال زایی حتما با برنامه ریزی دقیق و کارشناسانه اقدام نماید.

وی اهمیت توسعه سیاسی، اجتماعی و فرهنگی را در کنار توسعه اقتصادی حائز اهمیت دانست و بیان کرد: توسعه متوازن در همه زمینه ها و ایجاد امنیت پایدار شرط ضروری و لازم است و باید همزمان اتفاق بیفتد که البته در استان کرمان این توسعه همه جانبه در کنار امنیت پایدار بسیار خوب اتفاق افتاده و باید تقویت و حفظ شود.

انصاری در ادامه به جریان پرداخت های ناسالم که از قبل بوده اشاره کرد و گفت: این دولت برای جلوگیری با این معضل کار ریشه ای و بنیادی انجام داده که تقدیم مجلس خواهد کرد.

وی درپایان ابراز امیدواری کرد که با هماهنگی و تعامل بین همه ارکان نظام شاهد پیشرفت کرمان باشیم و همچنین از شهردار کرمان خواست که ضمن تاکید بر بافت سنتی و قدیمی به زیباسازی شهر اهمیت ویژه داده و با الگوگیری از استان یزد به عنوان پیشتاز شهرسازی مدرن با تلفیق معماری اسلامی و قدیمی گام های موثری بردارد.

۱ دیدگاه

  • مطلع

    لطفا اگر قرار بر الگوبرداريست از چيزهاي ديگر يزد الگوبگيريد . يزد داراي بيشترن تلفات رانندگي شهري در كشور است فقط به دليل پراكندگي بيش از حد و شهرسازي غيراصولي ؟؟!!