حمایت از احمدی نژاد یعنی مرگ اصولگرایی

به گزارش یزدی نیوزقائم مقام حزب اعتماد ملی در گفت و گویی در مورد احتمال حمایت اصولگرایان و جامعه روحانیت مبارز از روحانی گفت: بهترین تصمیم گیری برای اصولگرایان حمایت از روحانی است. علی الخصوص برای اصوگرایان سنتی که همیشه سعی می کردند یک سری اصول و مبانی را حفظ کنند و از حد اعتدال خارج نشوند.

وی افزود: بعلاوه، سنتی ها می توانند سرنوشت خودشان را از اصولگرایان تندرو و افراطی جدا کنند و نگذارند که تندروی و افراطی گری این افراد پای آنها نوشته بشود. واقعا جای تاسف دارد که شاهد باشیم سنتی ها و تندروها سرنوشتشان به هم گره خورده و متحد شوند.

قائم مقام حزب اعتماد ملی در ادامه اضافه کرد: اتحاد سنتی ها و پایدارها، ضربه سنگینی به بدنه اصولگرایان سنتی خواهد زد. دولت آقای روحانی یک دولت معتدلی است، نه صد در صد اصولگرا و نه صد در صد اصلاح طلب. ایشان تلاش کرده که فراتر از جناح ها حرکت کند و تا حدی هم از دو جناح استفاده کرده است.  با این وضعیت هیچ دلیلی وجود ندارد که اصولگرایان از چنین دولتی حمایت نکنند و کاندیدای دیگری را مطرح کنند. ضمن اینکه آنها هر کی را مطرح کنند بهتر از آقای روحانی برای کشور و ملت و حتی برای خود اصولگرایان نخواهد بود.

وی تصریح کرد: اصولگرایان افرادی را مطرح می کنند که سابقه افراطی گری و تندروی دارند یا سابقه سوء مدیریت دارند یا حداقل تجربه مدیرت عالی را از خودشان نشان ندادند. آقای روحانی این تجربه را نشان داده که می تواند خوب کشور را مدیریت کند و با اعتدال فضا را پیش ببرد. لذا من فکر میکنم راه بسیار منطقی و عاقلانه ای است که اصولگرایان به این نتیجه برسند که از اقای دکتر روحانی حمایت کنند.

حجت السلام منتجب نیا در واکنش به این موضوع که اصولگرایان از کارت های خود در ۹۲ استفاده کردند و چهره ی شاخص دیگری ندارند، گفت: اگر اصولگراها از همین الان مصمم شوند و دولت را حمایت کنند و نگذارند افراطیون به نام آنها با دولت تقابل داشته باشند، فضا به نفع خودشان تمام می شود. اگر چنین اتفاقی بیافتد فاصله بین دو جریان اصلاح طلبی و اصولگرایی معتدل  کمتر می شود و اخوت و صمیمت بیشتر میشود و فضای سیاسی تلطیف می شود .

حجت السلام منتجب نیا درباره کاندیدای نهایی اصولگرایان گفت: اصولگریان سنتی اگر خوب فکر کنند، می فهمند کاندیدایی بهتر از روحانی ندارند. اما اصولگرایان افراطی باید بروند سراغ کاندیداهایی که  هم فکر خود، چه آنهایی که قبلا رئیس جمهور بودند و سوابقی را از خود به جا گذاشتند، چه آنهایی که کاندیدا بودند یا سمت های دیگر داشتند و نماینده فکر افراطیون هستند.

وی در پاسخ به این سئوال «انتخاب» که امکان حمایت اصولگرایان از احمدی نژاد وجود دارد، گفت: اگر واقعا این اتفاق بیافتد، مرگ این جریان رقم می خورد. حمایت از کسانی مثل آقای احمدی نژاد به معنای استقبال از مرگ و خودکشی سیاسی است. در نتیجه بنده بعید می دانم عقلای اصولگرایان چنین ایده ای را بپذیرند.

انتخاب

۱ دیدگاه

  • یزدی

    خداوند پدر آقای دکتر احمدی نژادرا بیامرزد چقدر دشمن دارد خداوند از شر دشمنان دورش نماید برای طیف ضعیف جامعه ۸سال کارنمود و بعضی از دزدان را نیز رسوا نمود