رئیس مجلس باید اصلاح‌طلب باشد

به گزارش یزدی نیوزنماینده مردم تهران، ری و شمیرانات در دهیمن دوره مجلس شورای اسلامی با بیان این که نکته اساسی در پیام مردم در انتخابات هفتم ماه اسفند ۹۴ و اردیبهشت ماه، بحث تغییر بود، گفت: این تغییر شامل حال هیات رییسه مجلس دهم هم می شود و رئیس این مجلس باید یک اصلاح طلب باشد.

دکتر مصطفی کواکبیان  در پنجمین مجمع عمومی و انتخابات هیات مدیره بنیاد مردمی توسعه و آبادانی سمنان در فرهنگسرای کومش افزود: پیام مهم مردم در انتخابات اسفند سال گذشته تغییر بود و در تهران هم که شاهد ۵۰ درصدی حضور مردم بودیم با تحول عجیبی که رخ داد این پیام به خوبی به گوش همگان رسید.

وی با بیان این که مردم سراسر کشور به خصوص مردم تهران در این انتخابات کاری کردند کارستان ، اظهار کرد: این اولین بار بود که مردم ۳۰ بر صفر اصلاح طلبان را در تهران به طور کامل پیروز و نگذاشتند انتخابات دو مرحله ای شود.

وی خاطرنشان کرد: خودمان هم باور نمی کردیم که این جمعیت در انتخابات شرکت کنند، من در خوشبینانه ترین حالت با توجه به سوابقی که از انتخابات گذشته داشتم، می گفتم ۴۰ درصد در انتخابات شرکت کنند ۱۰ تا ۱۵ نفر اصلاح طلبان رای می آورند و کار به مرحله دوم کشیده می شود.

دبیرکل حزب مردم سالاری اظهار کرد : در جایی دیگر گفتم، سخت است آنهایی که هشت سال بالا و در کسوت ریاست بودند و الان بخواهند یکباره پایین بیایند. باید به آن ها حق داد که همه تلاش ها را انجام دهند که این اتفاق نیفتد.

کواکبیان تصریح کرد : ما دنبال این تغییر هستیم، من اولین نفری بودم که گفتم آقای دکتر عارف باید کاندید ریاست مجلس شود و گفتم حتی اگر عارف کاندیدای ریاست مجلس نشود، خودم کاندیدا می شوم چراکه معتقدم رئیس مجلس باید یک اصلاح طلب باشد و این بار یک اصلاح طلب بالا برود و تلاشمان هم این است.

وی خاطرنشان کرد: احزاب در کشور باید تقویت شود و این که مردم در این دور از انتخابات به تفکر حزبی و لیست رای داد، بسیار مهم است.

ایرنا

۱ دیدگاه