یک مقام مسئول خبر داد:

اختصاص ۳۵۰ میلیارد ریال برای جبران کمبود آب روستاهای استان یزد

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی یزد از تخصیص افزون بر 350 میلیارد ریال اعتبار برای رفع کمبود آب شرب روستاهای این استان خبر داد.

به گزارش یزدی نیوزمحمد رضا حاتمی در دیدار با فرماندار بافق که بخشدار مرکزی و رییس آبفار بافق نیز حضور داشتند به خشکسالی های اخیر در روستاهای استان یزد اشاره کرد و گفت: این اعتبار از محل صندوق اعتبار ملی به شرکت آب و فاضلاب روستایی استان یزد اختصاص یافته است.
وی افزود: با اختصاص این اعتبار مشکلات کم آبی ۱۱۵روستای استان تا پایان سالجاری رفع می شود و حدود ۷۰ هزار نفر جمعیت روستایی از نعمت آب شرب بهره مند خواهند شد.
وی همچنین از تخصیص ۲۵ میلیارد ریال اعتبار برای رفع مشکلات کمبود آب شرب روستاهای شهرستان بافق خبر داد و با بیان اینکه این اعتبار هم از محل صندوق توسعه ملی تخصیص داده شده است افزود: از این میزان اعتبار پنج میلیارد ریال برای مجتمع آب روستاهای گزستان و کوشک، ۹ میلیارد ریال به مجتمع آبرسانی شیطور و ۱۱ میلیارد ریال نیز برای مجتمع آبرسانی روستای مبارکه بافق اختصاص یافت.
فرماندار بافق نیز در این دیدار با اشاره به نگاه دولت تدبیر و امید به توسعه روستاها گفت: این دولت با نگاه توانمندسازی روستاها، رفع مشکلات روستاییان، ارائه خدمات را سرعت بخشیده و امیدواریم با رفع این کمبودها زمینه رشد و بالندگی روستا ها فراهم شود.
سید مهدی طلایی مقدم با اشاره به خشکسالی های پی در پی شهرستان بافق و مشکل افت فشار و کمبود آب شرب که در اغلب فصول سال به ویژه بهار و تابستان در روستاها وجود دارد گفت: امیدواریم با تخصیص اعتبارات لازم و انجام پروژهای ابرسانی مشکلات روستا های این شهرستان در بحث آب شرب برطرف شود.
تمام روستاهای بالای ۲۰ خانوار شهرستان بافق از نعمت آب آشامیدنی سالم برخوردارند و در برخی آنها کمبود هایی گزارش می شود که به گفته فرماندار بافق امیدواریم با تخصیص این اعتبارات و اجرای پروژه های مرتبط،کمبود ها برطرف شود.
بافق با ۴۰ هزار نفر جمعیت ، یک بخش ،سه دهستان و بیش از ۱۰۰ روستا و آبادی در فاصله ۱۱۰ کیلو متری مرکز استان یزد قرار دارد.

ایرنا

بخش نظردهی بسته شده است..