بازدید فرهیختگان دنیای اسلام از آثار تاریخی شهر یزد

به گزارش یزدی نیوزفرهیختگان دنیای اسلام که جهت حضور در هفتمین اجلاس جهانی کشورهای اسلامی در شهر تاریخی یزد حضور یافتند، از شاخص‌ترین آثار تاریخی کهن شهر یزد بازدید کردند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) – منطقه یزد، یزد به عنوان یکی از شهرهای تاریخی مطرح جهان با توجه به سابقه تاریخی اسلامی که دارد، سمبل یک شهر تاریخی برای سبک زندگی اسلامی و زیست مسلمانی مسالمت آمیز به حساب می‌آید، از این رو هفتمین مجمع جهانی اندیشمندان و اتاق فکر کشورهای اسلامی به میزبانی این شهر تاریخی برگزار شد.

شرکت‌کنندگان این اجلاس که از کشورهای حاشیه خلیج فارس، آسیایی و همچنین متفکرانی از اروپا و اقیانوسیه هستند، ضمن حضور در شهر تاریخی یزد از جاذبه‌های دیدنی و منحصر به فرد این کهن شهر نیز دیدن کردند.

باغ جهانی دولت آباد یزد یکی از این ابنیه شاخص است که شرکت‌کنندگان این اجلاس از قسمت‌های مختلف آن از قبیل فضای سبز و باغ زیبا، ساختمان هشتی و بادگیر، عمارت بهشت آیین و تالار آینه، عمارت تهرانی و آب انبار دو دهانه آن بازدید کردند.

بافت تاریخی شهر یزد، مسجدجامع کبیر یزد، باغ صدری تفت و همچنین جشنواره یزدشناسی که در بافت تاریخی یزد به صورت هنرهای نمایشی در حال اجراست، از جمله مکان‌هایی بود که مورد بازدید مدعوین این اجلاس قرار گرفت.
 

بخش نظردهی بسته شده است..