یزد حائز کمترین آمار جرائم پزشکی در کشور

به گزارش یزدی نیوزمعاون امور انتظامی نظام پزشکی کشور از رشد ١٤ درصدی شکایت‎‎ها در کشور در سال ٩٤ خبر داد و علت این امر را راه‎اندازی سامانه ١٦٩٠ و تسهیل اعلام شکایات توسط مردم عنوان کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) – منطقه یزد، "علیرضا فتاحی" در اجلاس معاونین درمان دانشگاه‎‎های علوم پزشکی کشور در یزد با اشاره به این که استان یزد در برخی شاخص‎‎ها دارای جایگاه والایی در کشور است، افزود: استان یزد در شاخص شکایت نسبت به جمعیت بهترین رتبه را در کشور داراست، به طوری که به ازای هر ١٠ هزار نفر جمعیت، میزان این شاخص در کشور ۰.۷ است و در استان یزد این رقم، معادل ۰.۱ است که نسبت به میانگین کشوری بسیار پایین‌‌تر است.

وی با اشاره به این که استان یزد همچنین در شاخص تعداد شکایت نسبت به کادر درمان نیز رتبه مطلوبی در کشور دارد، افزود: آمار کشوری در این زمینه ۲.۳ به ازای هر ١٠٠ نفر کادر درمان است که و این رقم در استان یزد، معادل ۰.۳ است.

فتاحی تصریح کرد: در سال گذشته بیش از ۱۰ میلیون مراجعه سرپایی به بیمارستان‎‎ها و مراکز درمانی استان یزد صورت گرفته که از مجموع صد هزار مورد بستری، تعداد کل شکایت های ثبت شده ناشی از جرائم و تخلفات پزشکی، ۱۱ مورد بوده است.

وی همچنین از رشد ١٤ درصدی شکایت‎‎ها در کشور در سال ٩٤ خبر داد و علت این امر را راه‎اندازی سامانه ١٦٩٠ و تسهیل اعلام شکایات توسط مردم عنوان کرد.

معاون امور انتظامی نظام پزشکی کشور همچنین با اشاره به این که پدیده‎‎ی قصور و جرائم پزشکی در همه جای دنیا وجود دارد، گفت: از مجموع کل اقدامات درمانی بیمارستان‌‌ها و مراکز درمانی در کشور، میزان دو هزارم درصد از این اقدامات منجر به شکایت می‎‎شود.

وی افزود: در سال گذشته، تعداد ٨٠٠ میلیون اقدام درمانی به صورت سرپایی و بستری در کشور انجام شده و تعداد پنج هزار و ٧٠٠ مورد شکایت در دادسراهای نظام پزشکی به ثبت رسیده است.

فتاحی همچنین از بررسی ١٣ هزار پرونده شکایت پزشکی در سال گذشته خبر داد و گفت: ٦٠ درصد این پرونده‌‌ها به اعلام برائت منتهی شده و ٤٠ درصد حکم محکومیت دریافت کرده‎‎اند.
 

بخش نظردهی بسته شده است..