کلاهبردار میلیاردی در یزد دستگیر شد

no-thumbs

اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی استان، فردی را که با جعل سند و تنظیم قولنامه صوری اقدام به فریب و کلاهبرداری یک میلیارد و ۷۹۰ میلیون ریالی از دو تن ازشهروندان کرده بود دستگیر کرد.

به گزارش یزدی نیوزسرپرست پلیس آگاهی استان درباره جزئیات این خبر گفت: با توجه به شکایت دو تن از شهروندان مبنی بر اینکه فردی به هویت "ب.ج" اقدام به فروش یک قطعه زمین مسکونی با مدارک جعلی به آنها کرده بررسی موضوع در دستور کار قرار گرفت.

سرهنگ علیرضافاتحی اظهارداشت : کارآگاهان پلیس آگاهی با اخذ دستور قضائی به بررسی موضوع پرداخته و متوجه شدند که متهم با تنظیم قولنامه صوری و جعل سند اقدام به فروش یک قطعه زمین مسکونی متعلق به غیر به این افراد کرده است.

وی ضمن اشاره به فرار متهم و شناسایی مخفیگاه وی توسط ماموران پلیس افزود: ماموران انتظامی متهم را در یکی از شهرهای اطراف مرکز استان دستگیر و برای انجام بازجویی به اداره پلیس، منتقل کردند.

متهم در بازجویی های خود به افسر پرونده گفت: "در یک بنگاه املاک مشغول به کار بودم و با تنظیم یک قولنامه صوری و جعل یک سند مربوط به یک زمین مسکونی این زمین را به دو نفر از شهروندان به مبلغ یک میلیارد و ۷۹۰ میلیون ریال فروختم."

سرهنگ فاتحی ضمن اشاره به اعتراف متهم به کلاهبرداری و جعل سند و تنظیم قولنامه صوری افزود: متهم با دستور قاضی دادسرا روانه زندان شد.

سرپرست پلیس آگاهی استان به شهروندان توصیه کرد: شهروندان در زمان خرید زمین، مسکن و سرمایه گذاری مراقب افراد سودجو و کلاهبردار باشند و مدارک و اسناد و مستندات مربوط به اراضی و سرمایه خود را تحت هیچ عنوان به افراد غیرمطمئن واگذار نکنند و در خصوص خرید املاک حتما در زمینه مالکیت فروشندگان تحقیقات جامع و کامل انجام دهند.

بخش نظردهی بسته شده است..