امروز در یزد:

شرکت ۱۰۰ مهمان خارجی از ۳۵ کشور در مجمع جهانی اسلام به میزبانی یزد

رئیس گروه مطالعات خاورمیانه دفتر مطالعات سیاسی و بین المللی وزارت امورخارجه گفت: حدود یکصد مهمان از 35 کشور در هفتمین کنفرانس بین المللی اندیشکده های جهان اسلام (مجمع جهانی اسلام) به میزبانی استان یزد شرکت می کنند.

به گزارش یزدی نیوزعلیرضا میریوسفی  در جمع خبرنگاران اظهار کرد: هفتمین کنفرانس بین المللی اندیشکده های جهان اسلام با عنوان ارتباطات استراتژیک؛ ارزش‌ها، نهادها و شخصیتهای مرجع در روزهای چهارم و پنجم خرداد ماه جاری از سوی دفتر مطالعات سیاسی و بین المللی وزارت امورخارجه در شهر یزد برگزار می شود.
وی با بیان اینکه این کنفرانس بزرگترین گردهمایی اندیشکده های جهان اسلام تحت حمایت سازمان کنفرانس اسلامی است ، افزود: حدود یکصد شخصیت سیاسی، اندیشمند و متفکر از افزون بر ۳۵ کشور اسلامی از جمله عدنان منصور وزیر امور خارجه سابق لبنان و وزیرامور خاجه سابق بنین در این کنفرانس شرکت می کنند.
این مسئول ادامه داد: افتتاحیه هفتمین کنفرانس بین المللی اندیشکده های جهان اسلام ساعت ۸:۳۰ فردا (سه شنبه) و اختتامیه آن ساعت ۱۶:۱۵ روز چهارشنبه در سالن همایش های هتل صفائیه یزد برگزار می شود.
میریوسفی درباره انتخاب یزد به عنوان میزبان برگزاری این کنفرانس اظهار کرد: این شهر از قدیم به عنوان دارالعباده شناخته شده و نخستین شهر خشت خام و دومین شهر تاریخی جهان است که ظرفیت های فراوانی دارد و بدون شک حضور مهمانان خارجی کمک شایانی به شناساندن بیشتر ظرفیت های یزد به کشورها می کند.
این مسئول با اشاره به برگزاری ۶ نشست تخصصی در هفتمین کنفرانس بین المللی اندیشکده های جهان اسلام در یزد گفت: حجت الاسلام مجید انصاری معاون امور مجلس رئیس جمهوری و علی یونسی دستیار ویژه رئیس جمهوری در امور اقوام و اقلیت های دینی و مذهبی، سیدمحمد میرمحمدی استاندار یزد و سلیمان سنسوی رئیس موسسه تاسام ترکیه از جمله سخنران های این کنفرانس هستند.
وی با بیان اینکه ایران برای نخستین بار میزبان این کنفرانس شده است خاطر نشان کرد: نزدیک کردن متفکران جهان اسلام و فعالیت در راستای ایده دکتر روحانی رئیس جمهوری مبنی بر جهان عاری از خشونت و افراطی گری که به صدور قطعنامه ای در این خصوص در سازمان ملل انجامید مهمترین هدف برگزاری این همایش است.
رئیس گروه مطالعات خاورمیانه دفتر مطالعات سیاسی و بین المللی وزارت امورخارجه خاطرنشان کرد: تلاش برای مفاهمه و رسیدن به نقاط مشترک دنیای اسلام و ارائه آموزه های فراگیر از اصول و احکام اسلامی بر اساس آنها و مبارزه با تعاریف نادرست تعالیم اسلامی توسط جریانهای انحرافی و خشونت گرا از دیکر اهداف اجلاس محسوب می شود.
به گزارش ایرنا، بررسی مقابله با خشونت و تروریسم، گسترش ارزش‌های مشترک، تعدیل تعارضات اجتماعی و همزیستی، حقوق شهروندی، بحران مهاجرت و کرامت انسانی ، مقابله با اسلام هراسی و ساخت آینده جهان اسلام از مهمترین محورهای مورد بحث در این همایش دو روزه عنوان شده است.

بخش نظردهی بسته شده است..