با پیشنهاد حجت الاسلام صدوقی:

معرفی یزد بعنوان نماد شهر صلح در مجمع جهانی اسلام

کهن شهر یزد را می‌توان به عنوان سمبل شهر صلح معرفی کرد.

به گزارش یزدی نیوزدبیر هفتمین اجلاس مجمع جهانی اسلام با اشاره به ظرفیت‌های یزد برای اولین میزبانی کشورمان برای برگزاری این اجلاس، موضوع یکی از نشست‌های تخصصی هشت‌گانه این دوره از اجلاس را "شهر‌ها به مثابه سمبل تمدن‌ها" ذکر کرد و گفت: یزد را می‌توان به عنوان سمبل شهر صلح معرفی کرد.

حجت الاسلام محمد صدوقی با اشاره به برگزاری هفتمین اجلاس مجمع جهانی اسلام به میزبانی یزد طی روزهای چهارم و پنجم خردادماه جاری، تصریح کرد: هر ساله این اجلاس در یکی از کشورهای اسلامی برگزار می‌شود لذا سال گذشته در اجلاس ششم که در پاکستان برگزار شد، جمهوری اسلامی میزبانی هفتمین دوره را تقبل کرد.

وی ادامه داد: البته با توجه به تمایل وزارت خارجه مبنی بر برگزاری این اجلاس در خارج از پایتخت، اولین میزبانی این اجلاس توسط کشورمان نظر به ظرفیت‌های ناشناخته موجود در استان به دارالعباده یزد داده شد.

دبیر این دوره از اجلاس با بیان این که مجمع جهانی اسلام از مهمترین نشست‌های اندیشمندان و اتاق‌های فکر دنیای اسلام بشمار می‌آید، خاطرنشان کرد: در همین راستا نیز حضور متفکران ۳۰ کشور اعم از کشورهای اسلامی آسییای میانه، کشورهای حاشیه خلیج فارس و حتی کشورهای اقیانوسیه در این اجلاس قطعی شده است.

حجت الاسلام صدوقی با تاکید بر این که قطعاً نمی‌توان از این اجلاس بین‌المللی توقعات محلی را داشت، اظهار کرد: این اجلاس در واقع سیاست‌های کلان جهان اسلام در عرصه بین‌المللی و در دنیایی که جریان‌های تکفیری و معاند با برخی الحاقات خود به دنبال خدشه‌دار کردن چهره اسلام و جمهوری اسلامی هستند، را دنبال می‌کند.

وی ادامه داد: این اجلاس سعی دارد تا با تکیه بر مشترکات کشورهای اسلامی، چهره واقعی اسلام را به دنیا نشان دهد و از سوی دیگر به مقابله با اقدامات منفی گروه‌های تکفیری و معاند با اسلام بپردازد.

وی متذکر شد: البته قطعاً‌ برگزاری این اجلاس با حضور اندیشمندان بنام و معتبری از کشورهای اسلامی به میزبانی یزد می‌تواند برای این استان که خود را برای سال ۱۴۰۰ به عنوان "سال خوشامد به یزد" آماده می‌کند، حائز اهمیت باشد چرا که هر کدام از میهمانان این اجلاس می‌تواند سفیرانی مهم و معتبر در توصیف آنچه در یزد دیده‌اند، باشند.

دبیر هفتمین اجلاس جهانی اسلام خاطرنشان کرد: البته با توجه به امتیاز و احترام به میزبان، موضوع یکی از نشست‌های تخصصی هشت‌گانه اجلاس نیز به عنوان "شهر‌ها به مثابه سمبل تمدن‌ها" در نظر گرفته شده که می‌تواند بستر مناسبی برای پرداختن به یزد باشد.

به گفته‌ی صدوقی، یزد از ظرفیت‌‌های بسیاری بالایی در عرصه‌های مختلف اعم از معماری، فرهنگ، دوستی و همدلی و غیره برخوردار است به طوری که مردمان این دیار سابقه‌ای طولانی در زندگی مسالمت‌آمیز با ادیان مختلف از جمله زرتشتیان دارند که می‌تواند یزد را در این اجلاس به عنوان "سمبل شهر صلح" معرفی کند.

ایسنا

بخش نظردهی بسته شده است..