بافق قطب گردشگری کویر می‌شود

به گزارش یزدی نیوزشهرستان بافق با توجه به ظرفیت‌ها و توانایی‌هایش می‌تواند به قطب گردشگری کویر در استان و حتی در کشور تبدیل شود.
 بافق یکی از شهرستان‌های استان است که در مرکز ایران واقع شده و دارای آب و هوای خشک و کم آب است.
این شهرستان همچنین به عنوان قطب معدنی کشور، با حفر قنات توانسته منطقه‌ای کشاورزی نیز در استان به شمار آید؛ اما فقط این‌ها توانمندی‌های بافق نیست. یکی از جاذبه‌های طبیعی گردشگری ایران، کویرهای گسترده و زیبای آن است و امروزه کویرگردی از جمله تفریحات پر‌جاذبه برای طبیعت گردان جهان به شمار می‌آید.
در چند سال گذشته توجه به موضوعات گردشگری و تقویت آن در مناطق کویری کشور افزایش یافته و بالابردن آگاهی اجتماعی از وجود این جاذبه‌های طبیعی از اولویت‌های مسئولان و متولیان حوزه گردشگری است. شهرستان بافق در این حوزه دارای ظرفیت فراوانی است به طوری که وجود کویر زیبا در این شهرستان می‌تواندآن را به قطب کویرنوردی استان و حتی کشور تبدیل کند. وجود کمپ‌های دائمی در کویر، کمپ شتر سواری و جاذبه توریستی آهن شهر از جمله مواردی است که موجب جذب توریست می‌شود و تقویت این زیرساخت‌ها می‌تواند تعداد توریست‌ها را افزایش دهد.

فاصله زیاد بافق از یزد و مشکل جذب گردشگر
معاون گردشگری مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار همشهری گفت: سازمان میراث فرهنگی پیشنهاد داده است که بافق به عنوان قطب گردشگری کویر در استان یزد معرفی شود.
«سیدمصطفی فاطمی» می‌افزاید: با توجه به این‌که شهرستان بافق، از لحاظ جغرافیایی با مرکز استان فاصله زیادی دارد، جذب گردشگر به این شهرستان با مشکلاتی مواجه است هرچند که با تمهیدات انجام شده جذب توریست به این شهرستان، طی یک سال گذشته حدود ۲‌برابر شده است. وی با اشاره به مجموعه‌های متفاوت گردشگری در قالب تورها می‌گوید: برپایی تور بافق نوردی، کمپ‌های کویری، کمپ شن و استفاده از امکانات شترسواری و موتورسواری از فعالیت‌هایی است که برای جذب گردشگر به شهرستان بافق درحال انجام است.

فعالیت ۴  اکیپ کویری فعال
فاطمی با تاکید بر این‌که شهرستان بافق این ظرفیت را دارد که در استان یزد به قطب گردشگری کویر مبدل شود می‌گوید: بافق در کنار داشتن مزیت‌های طبیعی چون نخلستان‌ها و معدن سنگ آهن دارای روستاهای تاریخی متعددی چون باقرآباد، روستای ییلاقی شادکام و قطرم است.
گفتنی است این روستاها خود به تنهایی می‌توانند در جذب توریست موثر واقع شوند، چراکه به عنوان نمونه از روستای قطرم بافق به عنوان «ماسوله کویر» یاد می‌شود.
معاون گردشگری مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان به ۴ اکیپ کویری فعال در شهرستان بافق اشاره کرده و می‌افزاید: در عید نوروز ۹ تور در زمینه خدمات‌دهی به گردشگران این شهرستان فعال بودند. وی در ادامه با بیان این‌که جاذبه‌های این شهرستان، هر کدام ظرفیت معرفی دارند تصریح می‌کند: پارک آهن‌شهر خود به تنهایی می‌تواند بیانگر جاذبه طبیعی شهرستان بافق باشد.
فاطمی در ادامه اشاره می‌کند: میدان خان، خانه وحشی بافقی شاعر بلندآوازه و امام‌زاده عبدالله از دیگر جاذبه‌های شهرستان بافق هستند.

سمیه رضایی/ همشهری

 

بخش نظردهی بسته شده است..