طرح دادرس در مدارس مهریز اجرا شد

به گزارش یزدی نیوزرئیس جمعیت هلال احمر شهرستان مهریز با اشاره به پیشینه اجرای طرح دادرس در مدارس کشور گفت: این طرح در مدارس مهریز نیز در حال اجراست.

محسن زارعیان  با بیان اینکه طرح دادرس به صورت مرحله‌ای در مدارس کشور برگزار می‌شود، اظهار داشت: این طرح هم‌اکنون در مدارس مهریز در مرحله شهرستانی در حال اجراست.

وی بیان کرد: پس از برگزاری مرحله شهرستانی، تیم‌های منتخب و آماده به مرحله استانی اعزام می‌شوند و تیم‌های منتخب استانی نیز در اردوها و برنامه‌های کشوری حضور می‌یابند.

زارعیان با اشاره به اینکه کلمه «دادرس» مخفف دانش‌آموز آماده در روزهای سخت است، افزود: این طرح با هدف آماده‌سازی دانش‌آموزان برای مقابله با حوادث غیرمترقبه برگزار می‌شود و از آنجا که هر دانش‌آموز می‌تواند آموزش‌های خود را به یک خانواده منتقل کند، فراگیری طرح دادرس قابل توجه است.

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان مهریز یادآور شد: طرح دادرس در حال حاضر در قالب مسابقه برگزار می‌شود و در نخستین سطح آن که سطح شهرستانی است، تیم‌های مدارس می‌توانند با یکدیگر به رقابت بپردازند.

زارعیان با توجه به اینکه تیم‌های دادرس ۱۴ نفره بسته شده است، ادامه داد: در قالب این طرح هر مدرسه می‌تواند دو تیم به مسابقات معرفی کند و تیم‌های برتر پس از طی مراحل مختلف به مسابقات مرحله بالاتر معرفی می‌شوند.

این مسؤول اظهار داشت: این رقابت‌ها در مرحله شهرستانی در قالب دو بخش تئوری و عملی برگزار می‌شود و در پایان رقابت‌های این مرحله، سه تیم از دانش‌آموزان دختر و سه تیم از دانش‌آموزان پسر انتخاب شده و به مرحله استانی راه می‌یابند.

وی خاطرنشان کرد: مسابقات بر اساس آموزش‌های ارائه‌شده به دانش‌آموزان در دوره‌های آموزشی برگزار می‌شود که در این دوره‌ها مواردی از جمله کنترل و ارزیابی علائم حیاتی، احیای قلبی ریوی، پانسمان و بانداژ، آتل‌بندی و اسکان اضطراری به شرکت‌کنندگان آموزش داده می‌شود.

به گزارش فارس، این طرح علاوه بر شهرستان مهریز به طور همزمان در سایر شهرستان‌های استان یزد نیز برگزار می‌شود و تیم‌های برگزیده در سطح استانی با یکدیگر رقابت خواهند کرد.

منبع: فارس

بخش نظردهی بسته شده است..