یک مقام مسئول خبر داد:

کمبود آب آشامیدنی در قریب به ۶۰۰ روستای یزد

مدیر عامل آب و فاضلاب روستایی استان یزد با بیان این‌که 591 روستای این استان با کمبود آب آشامیدنی مواجه هستند، گفت: هم‌اکنون 310 روستای استان از طریق تانکر آبرسانی می‌شوند.

به گزارش یزدی نیوز «محمدرضا حاتمی» در این‌باره تصریح کرد: در سطح استان یزد ۱۱۹۴ روستا وجود دارد که از این تعداد، ۵۹۱ روستا با کمبود آب سالم و بهداشتی مواجه هستند.

 

وی ادامه داد: هم‌اکنون ۳۱۰ روستای استان از طریق ۱۶ تانکر سیار و ۴۴۲ تانکر ثابت، آبرسانی سیار می‌شوند که با توجه به آغاز فصل گرما این تعداد افزایش می‌یابد.

 

حاتمی همچنین اظهار کرد: کاهش آب سفره‌های زیرزمینی، کم شدن کیفیت و شور شدن آن‌ها از اثرات خشکسالی در سال‌های اخیر بوده است و شرکت آب و فاضلاب روستایی استان یزد به‌دنبال اقداماتی برای اصلاح این روند است.

 

وی در ادامه به طرح‌های آبرسانی روستایی اشاره کرد و افزود: امسال، ۳۰ مجتمع آبرسانی روستایی در دستور کار این شرکت قرار دارد و امید است گام‌هایی موثر در زمینه تکمیل مجتمع‌های نیمه تمام برداشته شود.

 

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: به غیر از مجتمع‌های ذکر شده، ۱۵ طرح آبرسانی به صورت تک روستایی نیز در سطح استان در دست اجراست.

ایسنا

بخش نظردهی بسته شده است..