محمدصدوقی، فرزند امام جمعه فقید یزد:

جناح ها، ماجرای سفر روحانی را بیش از این کش ندهند/القاب یزد قابل مصادره برای جناح های سیاسی نیست

حاشیه های سفر روحانی به یزد با گذشت ده روز هنوز ادامه دارد. بعد از واکنش ها، تجمعات اصولگرایان و سکوت اصلاح طلبان این بار محمد صدوقی، فرزند امام جمعه فقید یزد از همه خواست این مسئله را بیش از این کش ندهند.

به گزارش یزدی نیوز به نقل از تابناک یزد، حاشیه های سفر روحانی به یزد با گذشت ده روز هنوز ادامه دارد. نام بردن حسن روحانی از رئیس جمهور دوره اصلاحات در جمع مردم یزد و همچنین نصب بنرهایی با عکس هایی از محمد خاتمی در مراسم استقبال وی، موجب شد تا علاوه بر پاره شدن بنرها، طلاب نیز تجمعی را دو روز بعد از سفر روحانی برگزار کنند.

دو روز بعد از تجمع طلاب، در پایان نمازجمعه نیز گروهی به آنچه "ناهنجاری در سفر رئیس جمهور" می نامیدند، اعتراض کردند.

روز یکشنبه هفته جاری و همزمان با رحلت حضرت زهرا(س) نیز فرمانده سپاه یزد در جمع گروهی از مردم در میدان امیرچخماق سخنرانی رئیس جمهور را محکوم کرد.

شخصیت های دیگر جریان اصولگرا نیز همچون سید محمدکاظم مدرسی امام جمعه منطقه محمدآباد در مصاحبه هایی این سخنرانی را نقد کرده و تاکید کرده اند تا شخصیتی مثل آیت الله مصباح یزدی از استان یزد وجود دارد دیگر جایی برای سران فتنه نیست.

این درحالی است که در تمام این مدت هیچ یک از شخصیت های اصلاح طلب واکنشی به این سخنرانی ها نشان نداده اند و فقط مدیرکل حوزه استانداریزد در یک مطلب ایسنتاگرامی ضمن تشکر از مردم در استقبال از رئیس جمهور، تاکید کرد، یزد پایگاه اصلاحات در کشور است.

با گذشت حدود ده روز ار سفر روحانی با هزار میلیاردتومان بودجه مصوب برای استان، این بار فرزند امام جمعه فقید یزد از جناح های سیاسی خواست صبوری به خرج دهند و سفر و حواشی آن را بیش از این، کش ندهند.

حجت‌الاسلام و المسلمین محمد صدوقی که در مراسم تجلیل از برگزیدگان کتاب سال یزد سخنرانی می کرد، در بخشی از سخنرانی خود با اشاره به حوادث و حواشی به وجود آمده در استان بعد از سفر روحانی به یزد، گفت: القاب یزد را نباید سیاسی و جناحی کرد.

وی افزود: این رفتارها خوشایند یزد و نام یزدی ها نیست و بیم و نگرانی داریم که این رفتارها چهره استان یزد و مردمانش را در اذهان مردمان غیر یزدی دستخوش تغییر کند. مردم یزد که طی سالیان طولانی با اقلیت های دین زندگی کرده اند ولی متاسفانه امروز در بسیاری از موارد بین خودمان نمی توانیم باهم کنار بباییم.

فرزند امام جمعه فقید یزد با اشاره به رفتارهای دو جناح سیاسی در استان ادامه داد: همدیگر را متهم کردن و ذهن خوانی کردن از آفت هایی است که یزد را از جایگاه اصلی خود دور میکند.

وی خاطرنشان کرد: اتفاق دیگری که در این ایام افتاده است، مصادره شدن بعضی از القاب یزد توسط برخی جناح های سیاسی است. یعنی الان شرایط به گونه ای شده که اگر در سخنرانی یک سری از القاب و عناوین قدیمی این دیار رامطرح کنیم متهم به حمایت از یک جناح خواهیم شد و این مسئله بسیار اشتباه و درخود تامل است. به نظر من در این اتفاقات اخیر طرفین رفتار اشتباهی داشته اند و می شد و هنوز هم می توان این مسائل را جمع کرد به گونه ای که هیچ یک از طرفین مغبون نشوند.

حجت الاسلام صدوقی با اشاره به حواشی اخیر گفت: عده ای مطرح کردند که یزد پایتخت جریان اصلاحات است. برخی دیگر با این مسئله مخالفت کردند که اتفاقا این ندای مخالفت، نفس عمل خوبی داشت چرا که ثابت کرد در یزد فضای یک قطبی وجود ندارد. ثابت شد که در آزادی بیان وجود دارد و این همان دستاورد انقلاب و نظام است. یکی از شعارهای اساسی مردم استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی بود. آزادی به معنای ولنگاری و بی بندباری مطرح نبود چرا که در دوره رژیم گذشته این ولنگاری در حد اعلای آن وجود داشت و مردم در انقلاب با آن مخالفت کردند و از افتخارات نظام مقدس جمهوری اسلامی این است که برای رفع این ولنگاری برنامه دارد. .قطعا این آزادی به معنای آزادی بیان مطرح بوده است که در قانون اساسی نیز، آزادی مردم بر انتخاب سرنوشت خودشان مطرح است.

وی خاطرنشان کرد: مخالفت با این عناوین و لقب ها، توسط گروه ها نشان می دهد که جامعه تک قطبی نیست که اگر جامعه ای دچار تک قطبی شود، جامعه مرده ایست.

وی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: آیا ممکن نیست که فردی پایبند به اصول و مبانی اسلامی و جمهوری اسلامی و پایبند به اصول قانون اساسی ، تک تک اصل های قانون اساسی باشد ولی در عین حال خواستار اصلاح برخی از کج روی های جزئی هم باشد؟ چرا اینقدر آدم های جامعه را صفر و صدی دسته بندی می کنیم. اگر یزد حسینه ایران است که قطعا یکی از القاب مناسب برای استان یزد هم هست، در زیر خیمه گاه امام حسین(ع) هر دو تفکر جناح های کشور حضور دارند این در حالی است که می بینیم زرتشتی و مسیحی و مسلمان هم در زیر سایه امام حسین (ع) و اهل بیت حضور دارند.

وی گفت: مگر حضرت امام حسین (ع) نمیگفت : انی خَرجتُ لِطلب اِصلاح فی اُمته جدی رسول الله. بگوییم شما هم زیر خیمه امام حسین(ع) جمع شوید نه اینکه باعث حذف افراد شویم. کما اینکه این مسئله در محرم های یزد، در تاسوعا و عاشورا، همه افراد فارغ از هرگونه عقیده فارغ از هر جناح و منصب اجتماعی، نوکری امام حسین (ع) رابا افتخار انجام میدهند. ما خودمان را پیرو رسولی میدانیم که رحماهُ بینهِم اشداءُ علی الکفّار است.اما متاسفانه در جامعه امروز این قدر این دایره بین را تنگ می کنیم که کم کم همه از این دایره خارج می شوند .

صدوقی تاکید کرد: قطعا یزد حسینیه ایران است که افتخاری برای یزد است ولی باید باور داشته باشیم که همه می توانیم در زیر خیمه این حسینیه با هم زندگی کنیم.

وارث بیت سومین شهید محراب با اشاره به آغاز سال جدید گفت: در سال جدید، آغاز و انتهایش قرین با میلاد حضرت زهرا (س) و روز مادر است یکی از ویژگی حضرت زهرا(س) مهربانیست، بیاییم به حضرت زهرا (س) تمسک بکنیم در سال جدید با یکدیگر مهربانتر باشیم.

وی خطاب به فعالان سیاسی دو جناح در استان گفت: همه حرف هایشان را مطرح کرده اند بهتر است دیگر این مسئله تا این حد کش پیدا نکند، یک جناح نظری داد، جناح دیگر نظر دیگری داد هر دو هستند، هر دو جناح هم برای برای نظام ما خوب و لازم هستند، هر دو هم خدمات داشته اند، خوشبختانه استان یزد چه در عرصه اصولگرایی و چه اصلاح طلبی، بزرگانی در سطح کشور و ملی دارد. قطعا هم هیچ کدام از این القاب قابل مصادره نیست. بهتر این است که با هم باشیم و زندگی بکنیم و انشالله با یک همدلی و مهربانی بیشتری به استقبال مهمانان نوروزی برویم . نگذاریم در آستانه سال جدید این مباحث خانوادگی، نمودی در افکار و جامعه غیر یزدی ها داشته باشد.

بخش نظردهی بسته شده است..