وزیر نیرو:

خط انتقال آب خلیج فارس و دریای عمان به یزد ایجاد می‌شود

وزیر نیرو با اشاره به اینکه کم‌آبی مشکلی مهم استان یزد است گفت: خط انتقال آب خلیج فارس و دریای عمان به یزد ایجاد می‌شود.

به گزارش یزدی نیوزحمید چیت‌چیان  در گفت‌و‌گو با شبکه تلویزیونی استان یزد تابان، در ارتباط با انتقال آب به یزد اظهار داشت: در سالهای گذشته یک خط انتقال از اصفهان به یزد اجرا شده است.

وی افزود: بخشی از آبهای سرشاخه‌های کارون که منحرف شده و به حوزه زاینده‌رود انتقال یافته، از حوزه اصفهان به یزد منتقل شده و قریب ۶۶ میلیون متر مکعب سهم استان یزد است و حدود ۷۰ درصد از آب شرب شهرهای استان یزد از محل این خط انتقال تامین می‌شود.

وزیر نیرو گفت: علاوه بر این، ما چند خط انتقال آب را پیگیری می‌کنیم که خط انتقال دوم از سرشاخه‌های کارون ایجاد می‌شود و پس از احداث سدی در منطقه بهشت‌آباد، با خط انتقالی به طول تقریبا ۴۵۰ کیلومتر آب از آن منطقه به استان یزد منتقل می‌شود.

چیت‌چیان سهم یزد از این خط را حدود ۱۵۰ میلیون متر مکعب در سال دانست و گفت: الان کار لوله‌گذاری این خط شروع شده و بیش از ۲۶ کیلومتر از این لوله‌گذاری انجام و باقی مسیر هم به سرعت در حال اجرا است.

وی با بیان این مطلب که امیدواریم با تامین منابع مالی داخلی و خارجی بتوانیم این پروژه را به سرانجام برسانیم، گفت: سومین مورد آب انتقالی از خلیج فارس است که توسط یک شرکت خصوصی برای کرمان و یزد انتقال پیدا می‌کند.

وزیر نیروافزود: چهارمین مورد هم انتقال حجم ۵۰۰ میلیون مترمکعب آب از دریای عمان و خلیج فارس به یزد است که پس از شیرین‌سازی انجام می‌شود.

تسنیم

بخش نظردهی بسته شده است..