به همراه عکس و فیلم

۵۰ درصد رستوران سنتی مجتمع تفریحی زیتون قم در آتش سوخت/ مالک یزدی زیتون: دو هفته ای می سازم

مدیر‌عامل سازمان آتش نشانی شهرداری قم با اشاره به اینکه آتش سوزی مجتمع تفریحی زیتون خسارت جانی نداشت، گفت: ۵۰ درصد رستوران سنتی مجتمع زیتون طعمه حریق شد.

به گزارش یزدی نیوز عباس جعفری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قم، با اشاره به عملیات اطفای حریق مجتمع زیتون دچار آتش سوزی شده بود، اظهار داشت: آتش سوزی مجتمع زیتون ساعت ۱۷ و ۲۸ دقیقه به سازمان آتش نشانی اعمال شد.

 
مدیر عامل سازمان آتش نشانی شهرداری قم با بیان اینکه رأس ساعت ۱۷ و ۴۰ دقیقه نیروهای سازمان آتش نشانی در محل حضور یافتند، افزود: مجتمع توریستی زیتون در کیلومتر ۱۷ اتوبان تهران- قم واقع شده و نیروهای آتش نشانی در عرض ۱۲ دقیقه خود را به محل رساندند.
 
وی با اشاره به اینکه آتش سوزی در ساعت ۱۷ و ۵۵ دقیقه اطفاشد، عنوان کرد: در ساعت ۱۸ و ۵۵ دقیقه هم عملیات اطفا تمام شد و بعد از عملیات لکه گیری ماموران آتش نشانی از محل خارج شدند.
 
جعفری تصریح کرد: اینکه دور تا دور استخر مجتمع زیتون رستوران سنتی است که یک نیم دور این رستوران یعنی در حدود ۵۰ درصد آن در آتش سوخت و خسارت کلی دید و خوشبختانه خسارت جانی نداشت.
 
مدیر عامل سازمان آتش نشانی شهرداری قم با بیان اینکه ساعت آتش سوزی خوشبختانه زمانی بود که مشتری زیادی در رستوران حضور نداشت، بیان کرد: پرسنل رستوران و تعدادی از مردم داخل رستوران بودند که تا آتش سوزی شروع می‌شود ازمحل خارج شده و موفق به فرار شدند اما وسایل همراهشان عمدتاً در آتش سوخت.
 
وی در رابطه با دلیل آتش سوزی دیروز مجتمع زیتون افزود: اتصال سیم برق در مجاروت جسم قابل اشتعال علت اصلی، به این دلیل که سقف مجتمع از حصیر بوده است و بعد از اتصالی سریع درگیر می‌شود و آتش سوزی گسترده‌ای اتفاق می افتد.
 
جعفری افزود: ۲۰ نیرو با ۴ خودرو خودروی آتش نشانی در عرض ۱۲ دقیقه توانستندعملیات اطفای حریق را انجام دهند.
 
گفتنی است سرمایه گذار یزدی مجموعه زیتون گفته است که رستوران سنتی این مجموعه را در مدت کم و حدودا دو هفته بازسازی خواهد کرد.
 
زیتون چیست؟
این دهکده در مساحتی بالغ بر ۸۲ هکتار احداث خواهد شد. در فاز نخست آن که در مدت ۶۴ روز احداث شده است بالغ بر ۷۰ هزار متر محوطه سازی و بیش از ۱۸ هزار متر بنا احداث شده است که یکگ رکورد کم نظیر در خاورمیانه بشمار می رود.
 در فاز نخست این مجموعه پارک کروکودیل، شهرکباب، گلخانه توریستی، رستوران سنتی، شهربازی سرپوشیده، سالن نمایش و بیش از ۱۲۳ واحد تجاری افتتاح شده است که هرکدام از این بخش ها دارای ویژگی های منحصر بفردی است.
لازم به ذکر است دهکده گردشگری زیتون قم در کیلومتر ۱۵ اتوبان قم – تهران واقع شده است.
گفته می شود مالک و سرمایه گذاری بخش خصوصی این دهکده عظیم گردشگری که سرمایه ای بالغ بر صد میلیارد تومان در آن صرف شده است، یک یزدی است.

۲ دیدگاه

  • طاها

    کسی که پول یزد و میبره جای دیگه خرج میکنه همون بسوزه بهتره

  • ایمان

    چقدر تفکرت سطحیه! آخرش داره توی وطنش خودش سرمایه گذاری میکنه! تازه کلی آدم از همون یزد و خیلی شهرهای دیگه از اونجا میتونن استفاده کنن، واقعاٌ یکم انصاف! یکم تفکر!!