بی خیالی مسئولان:

فیلم : آلودگی وحشتناک یک شرکت فولاد در شهرک صنعتی یزد

فیلم های اختصاصی نشانی می دهد یک شرکت فولادی در شهرک صنعتی یزد به شدت هوا را آلوده کرده است و هیچ برخوردی هم با این روند نشده است.

به گزارش یزدی نیوز به نقل از تابناک یزد، فعالیت های ضد زیست محیطی یک شرکت فولادی که در شهرک صنعتی یزد و در فاصله بسیار اندک از محل زندگی مردم در حال فعالیت است همچنان ادامه دارد و هیچ یک از مسئولان زیست محیطی استان اقدام در خورد توجهی نسبت به رفع مشکلات زیست محیطی این شرکت انجام نداده اند.
پیگیری های تابناک یزد نشان می دهد گزارش های مردمی به همراه فیلم و عکس های مستند به سازمان محیط ریست استان یزد ارسال گردیده است امام پس از چند ماه برخورد لازم صورت نگرفته است.
این در حالی است که جمعی از فعالان زیست محیطی استان هم با ارسال ایمیل و مستندات به دکتر ابتکار معاون ریس جمهور و رئیس سازمان محط زیست کشور  خواستار پیگیری این موضوع شده اند که بازهم این اطلاع رسانی، اقدام در خورد توجهی نداشته است.
این شرکت فولادی چد سالی است به صورت ۲۴ ساعته اینچنین محیط زیست را تخریب می کند و این در حالی است که این شرکت کاملا آشکار و بدون مخفی کاری چنین رفتاری دارد.
تابناک یزد پیگیری در خصوص نقش مخرب این شرکت را وظیفه خود می داند.
فیلم های تابناک یزد از فعالیت روزانه این شرکت را که در فاصله ۳ کیلومتری شهر یزد در حال فعالیت ارائه می گردد.

۲ دیدگاه

  • جعفری

    سلام / آنچه برای مسئولین یزد مهم است ایجاد اشتغال است که نتیجه آن این شده که از استانهای همجوار به یزد مهاجرت کرده اند و فرهنگ یزد را تحت تاثیر داده اند و گرنه محیط زیست و سلامت مردم که مهم نیست .
    طبق قانون محیط زیست این واحد باید پلمپ و جریمه شود اما حق بگوییم آیا تا زمانی که مسئولین ارشد استان حمایت نکنند محیط زیست می تواند .
    کوره های آجر و کارخانه های کاشی را به این آلودگی ها اضافه نمایید .
    هر چند اعلام می کنند کلان شهر ها مثل اصفهان، شیراز و … آلوده هستند اما اولا بدلیل وجود فضای سبز و باغات اطراف آنها این موضوع تعدیل می گردد ثانیاً : مسئولین محترم محیط زیست ما اطلاعات واقعی را به مرکز اعلام نمی کنند که بگویند عملکرد ما خوب است اگر اطلاعات واقعی ارسال شود یزد با توجه به اکوسیستم شکننده جزو آلوده تر شهر ها می باشد، این را من نمی گوییم بلکه آمار ابیلا به سرطان بویژه سرطان ریوی و دیگر بیماریهای تنفسی ثابت می کند .

  • محمد

    اقای جعفری ضمن تائید نظر شما این را هم باید اضافه کرد که متاسفانه فاجعه دیگری در شهر یزد در حال رقم خوردن است وآن تخریب باغات شهر و فضای سبزی است که باغدار یزدی با تلاش چند صد ساله آن را بوجود آورده و زمان از بین رفتن آن نزدیک است و اکثر مردم و مسئولین نسبت به آن بی تفاوت هستند.