یک استاد برجسته ارتباطات خبر داد:

خالی بودن نقش و جایگاه رسانه ها در نقشه راه استان یزد

یک استاد برجسته علوم ارتباطات از خالی بودن نقش و جایگاه رسانه ها در نقشه راه استان یزد خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار یزدی ها( یزدی نیوز) دکتر محمد مهدی فرقانی امروز طی نشست آموزشی با خبرنگاران و روزنامه نگاران یزدی با بیان این خبر گفت:مقرر شد با توجه به نقش مهمی که رسانه های می توانند در مبحث توسعه داشته باشند نقش این قشر فرهنگی درنقشه راه استان یزد ویژه تر دیده شود.

وی ادامه داد:برنامه نقشه راه استان یزد قطعا به صورت سهوی نقش رسانه ها را ندیده است.البته قرار شده بازنگری در این نقشه صورت گیرد.

به اعتقاد این استاد علوم ارتباطات،اگر نقش خبرنگاران و رسانه ها در برنامه های توسعه ای ملاحظه شود،به طورحتم پیشبرد توسعه درآن منطقه تسهیل تر خواهد شد.

وی گفت:نقشه راه استان یزد می تواند خوراک خوبی را ازلحاظ گزارش و خبر برای مخاطبان آماده نماید.

فرقانی در عین حال متذکر شد که رسانه ها نیز باید مفاهیم،الویتها و بینش توسعه ای خود را در این حوزه افزایش دهند و گرنه نمی توانند وظیفه خطیر خود را در این حوزه بخوبی ایفاء نمایند.

وی با بیان اینکه مطالبه گری ازنقش و مسئولیت های مهم یک رسانه برشمرده می شود،تصریح کرد:مهمترین مسئولیت یک روزنامه نگار بومی و محلی توجه به مبحث توسعه و یا همان روزنامه نگاری توسعه است.

این استاد ارتباطات در ادامه پیشرفت اجتماعی،مشارکت مردم،تغییرات اجتماعی و افزایش قدرت کنترل مردم را از الزامات توسعه عنوان کرد.

وی همچنین به روزنامه نگاران استان یزد پیشنهاد داد که مبحث انتقاد را در الویت کاری خود قرار دهند ،اما با زبان نرم.

به گفته استاد علوم ارتباطات،لحن انتقاد باید منطقی،مستند و مستدل باشد.تابناک

بخش نظردهی بسته شده است..