ستاد انتخابات کشور: ۸۱۰ نفر رد صلاحیت شدند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار یزدی ها( یزدی نیوز) رییس ستاد انتخابات کشور گفت: بر اساس نظر مراجع چهار گانه از مجموع ۱۲ هزار و ۷۶ داوطلب انتخابات دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی ۸۱۰ نفر رد صلاحیت شده و ۴۹۸ نفر دیگر هم انصراف داده اند.
 
به گزارش ایرنا، محمد حسین مقیمی روز شنبه در نشستی با خبرنگاران از رشد ۱۲۹ درصدی داوطلبان انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی نسبت به دوره قبل خبر داد و افزود: از مجموع پرونده های ارسالی به دادستانی کل کشور که ۱۲ هزار و ۴۶ پرونده بود ، ۷۶۰ مورد دارای سابقه و پرونده محکومیت بودند.

وی همچنین با یادآوری نام نویسی ۸۰۱ نفر برای پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری از رشد ۶۲ درصدی تعداد داوطلبان نسبت به دوره قبل خبر داد.

رییس ستاد انتخابات کشور همچنین گفت: از مجموع پرونده های ارسالی به دستگاه قضایی ۱۱ هزار و ۲۸۳ داوطلب هیچ گونه سابقه ای نداشتند که به همین نسبت نیز نیروی انتظامی و وزارت اطلاعات آن را اعلام کردند.

مقیمی ادامه داد: با ۷۶۳ پرونده که دستگاه قضایی ، ۷۳۵ پرونده که توسط ناجا و تعدادی هم توسط وزارت اطلاعات بررسی شد در مجموع به ۲۳۰۰ پرونده جواب دادند که ۷۶۳ از داوطلبان محکومیت داشتند.

رییس ستاد انتخابات کشور با تاکید بر استقبال بسیار خوب داوطلبان برای نام نویسی در انتخابات آتی افزود: این استقبال نشان می دهد که نخبگان جامعه، فعالان سیاسی و اجتماعی و تمام کسانی که برای پیشرفت و سربلندی ایران علاقمند هستند در خود این آمادگی را برای حضور در صحنه انتخابات دیدند و ثبت نام کردند.

بخش نظردهی بسته شده است..