تهیه شاخص‌های نامزدهای لیست اصلاح‌طلبان

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار یزدی ها( یزدی نیوز) رئیس ستاد عارف با بیان اینکه مسئولیت نهایی کردن لیست انتخابات برعهده هیات رئیسه شورای عالی سیاستگذاری است، گفت: همه معیارهای تهیه لیست اصلاح‌طلبان تهیه شده است.

حسن رسولی رئیس ستاد ائتلاف اصلاح‌طلبان در گفتگو با  مهر در پاسخ به این سئوال که چه مرجعی قرار است بر اساس لیست‌های پیشنهادی احزاب اصلاح‌طلب به شورای عالی سیاستگذاری، یک فهرست نهایی را برای اصلاح‌طلبان ارائه دهد، اظهار کرد: مسئولیت نهایی کردن لیست نامزدهای ائتلاف فراگیر اصلاح‌طلبان برای حوزه تهران پس از اعلام نتیجه نهایی بررسی و رسیدگی به صلاحیت‌ها از سوی شورای محترم نگهبان که ۲۷ بهمن‌ماه خواهد بود، بر عهده هیات رئیسه شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان گذاشته شده است.
 
وی افزود: هیات رئیسه بر اساس سیاست‌های، معیارها، شاخص‌ها و دریافت نقطه‌نظرات همه طرف‌های ذی‌نفع و انجام هماهنگی‌ها و رایزنی‌های لازم تصمیم خواهد گرفت.
 
رسولی در پاسخ به سئوال دیگری مبنی بر اینکه آیا قرار نیست کمیته یا کارگروهی در شورای عالی اصلاح‌طلبان برای حل اختلافات احتمالی بر سر بستن لیست انتخاباتی تشکیل شود، گفت: خیر، چنین قراری وجود ندارد چراکه همه مسئولیت و اختیار در این زمینه متوجه هیات رئیسه شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان است.
 
رئیس ستاد ائتلاف اصلاح‌طلبان با بیان اینکه همه معیارهای تهیه لیست انتخاباتی اصلاح طلبان را شورای عالی سیاستگذاری تعیین کرده است، خاطرنشان کرد: ساز و کارهای رسیدن به یک لیست از قبیل معیارهای تعیین افراد، تهیه شده و در دسترس کلیه فعالان اصلاح‌طلب سراسر کشور و تهران قرار گرفته است.
 
رسولی با تاکید بر اینکه معیارهای تعیین افراد خیلی شاخص‌های خاصی نیست، بلکه بیشتر به نکات کلیدی تاکید شده است، تصریح کرد: در رأس این معیارها پاکدست بودن کاندیداها مورد توجه است، زیرا متاسفانه طی سالهای اخیر مشکلاتی که از حیث مالی متوجه برخی تصمیم‌گیران کشور بوده، لطمه اساسی به سرمایه اجتماعی و عمومی زده است.
 
وی  ادامه داد: به طور طبیعی سوابق و ویژگی‌های برجسته داوطلبان به لحاظ اعتقادی، اخلاقی، سابقه ایثارگری، تجارب مدیریتی، تحصیلات و مقبولیت و رأی‌آوری از جمله شاخص‌ها برای تعیین افراد در لیست انتخاباتی اصلاح‌طلبان است.
 
رئیس ستاد ائتلاف اصلاح‌طلبان گفت: اهتمام به اولویت زنان و جوانان با توجه به تحولات جمعیتی و نسلی پیش آمده پس از انقلاب اسلامی از جمله موارد مدنظر اصلاح‌طلبان در تهیه لیست است، زیرا امروز ۷۰ درصد جمعیت کشور ۲۲ بهمن ۵۷ را شاهد نبوده‌اند؛ بنابراین ضرورت دارد که توجه ویژه‌ای به جوانان در این زمینه مبذول شود.
 
رسولی در پاسخ به این سئوال که تکلیف شراکت حزب اعتدال و توسعه با اصلاح‌طلبان در تهیه لیست انتخاباتی به کجا رسید، خاطرنشان کرد: ما فکر می‌کنیم برای حوزه‌های انتخابیه همان انسجام و همگامی که پس از اقدام تاریخی و تعیین‌کننده آقای عارف در سراسر کشور شکل گرفت و باعث پیروزی روحانی شد، می‌تواند در ۷ اسفند پیروزی دیگری را در گام دوم فراهم کند.
 
وی گفت: مجمع اصلاح‌طلبان و حامیان دولت در حوزه‌های انتخابیه از منظر اصلاح‌طلبان به صورت یک چتر فراگیر و واحد در نظر گرفته شده است. اینکه دوستان ما در حزب اعتدال و توسعه چه دیدگاهی در این زمینه خواهند داشت را باید از خودشان پرسید.

بخش نظردهی بسته شده است..