تحلیل ویژه انتخابات:

اصلاح طلبان یزدی چقدر به اجماع نزدیک شدند؟/گزینه نهایی اصلاح طلبان درحوزه انتخابیه یزد کیست؟

با کناره گیری حمید رضا عارف فرزند ارشد رییس شورای سیاستگذاری اصلاح طلبان(محمد رضا عارف) معادلات سیاسی اصلاح طلبان یزد به سمت اجماع نزدیک تر شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار یزدی ها( یزدی نیوز)  تابناک یزد نوشت:با حضور حمید رضا عارف همگان پیش بینی می کردند که وی با توجه به برند پدر کاندیدای نهایی اصلاح طلبان برای حوزه انتخابیه یزد و اشکذر خواهد بود اما با کناره گیری وی از انتخابات تحلیل ها و گمانه زنی های متفاوتی از کاندیدای نهایی اصلاح طلبان دراین حوزه انتخابیه شنیده می شود.

زهرا عابدینی،جواد شاکر،محمد جواد آسایش،علی اکبر اولیاء وحجه الاسلام صالحی منش از افرادی بودند که به میز مشورتی اصلاح طلبان دعوت شده اند و پاسخگوی حاضران در این میز به سوالات بودند.البته پیش از این نیز حمیدرضا عارف قبل از انصراف در این میز حضور یافته بود.

حال به نظر می رسد رقابت نهایی بین سه نفر از این افراد خواهد بود، جاییکه زهرا عابدینی،علی اکبراولیاء و حجه الاسلام صالحی منش قرار دارند.

۱.برخی منابع خبری تابناک خبر می دهند که عابدینی که بعنوان کانیدای نسل جوان اصلاح طلبان یزدی معرفی شده است و همچنین با استقبال طیفی از بانوان یزدی مواجه شده است رایزنی هایی گسترده ای با شورای مشورتی اصلاح طلبان در مرکزداشته است.او نیز حتی هفته های اخیردیداری با محمد رضا عارف رییس شورای سیاستگذاری اصلاح طلبان داشته و به ذکر برخی از برنامه های خود پرداخته است.البته برخی از تشکل غیر دولتی یزد باتوجه به فعالیت عابدینی در این حوزه او را نیز همراهی می کنند و تاکنون چانه زنی های متناوبی را با شورای سیاستگذاری اصلاح طلبان داشته اند.

۲.علی اکبر اولیاء نماینده سابق یزد یکی دیگر از گزینه هایی است که اصلاح طلبان یزدی نیز نیم نگاهی جدی به او دارند.او که از طیف سنتی اصلاح طلبان یزدی حمایت می شود،در صورت تایید صلاحیت با توجه به اینکه از حوزه تهران وارد گود انتخابات شده است با انتقال به یزد از گزینه هایی خواهد بود که مورد توجه میز مشورتی اصلاح طلبان قرار می گیرد.البته برخی از اصلاح طلبان جوان از منتقدان جدی وی به شمار می روند اما از انجاییکه او یکی از یاران دیرین محمدرضا عارف به شمار می رود می تواند وزنه دیگر برای اصلاح طلبان به شمار رود.

۳.حجه الاسلام صالحی منش استاندار سابق قم نیز همانند اولیاء از حوزه تهران وارد گود انتخابات شده است.او اگرچه یک اصلاح طلب نیست اما با سفارش یکی از بزرگان نظام به میز مشورتی اصلاح طلبان یزدی دعوت شد و مفصلا از برنامه های انتخاباتی خود سخن گفت.او نیز منتظر تایید صلاحیت ها از سوی شورای نگهبان است و در صورتیکه اصلاح طلبان یزدی از او حمایت کنند با توجه به سفارش بزرگان نظام یکی از کاندیداهای جدی در ائتلاف فراگیر اصلاح طلبان از حوزه انتخابیه یزد و اشکذر است.

با این همه باید منتظر ماند و دید تا تایید صلاحیتهای این دوره از نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی از سوی شورای نگهبان چه کسانی خواهند ماند.بی شک با اعلام نتایج تغییرات وسیعی در میان ائتلاف فراگیر احزاب اصلاح طلب و حتی نگاه میز مشورتی اصلاح طلبان می شود.

بخش نظردهی بسته شده است..