دبیر ستاد انتخابات استان یزد:

تایید صلاحیت ۹۷ درصدی در یزد/۴ کاندیدا رد صلاحیت شدند

دبیر ستاد انتخابات استان یزد از تایید صلاحیت ۹۷ درصدی کاندیداهای انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه های انتخابیه استان یزد خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار یزدی ها( یزدی نیوز) مصطفی سالاری در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: از مجموع ۱۷۴ نامزد انتخاباتی ثبت نام شده در حوزه های انتخابیه استان یزد در مجموع چهار نفر رد صلاحیت شدند و یک نفر نیز انصراف داد که با این حساب در مجموع ۱۶۹ نفر برای به دست آوردن کرسی‌های مجلس با یکدیگر رقابت خواهند کرد.

وی بیان کرد: یک نفر از افراد رد صلاحیت شده مربوط به حوزه انتخابیه یزد و سه نفر مربوط به حوزه انتخابیه مهریز بوده اند و یک نفر انصرافی نیز مربوط به حوزه انتخابیه تفت بوده است.

سالاری خاطرنشان کرد: معترضان به نتایج اعلام شده می توانند شکایات خود را تا روز ۱۹ دیماه به هیئت نظارت استان یزد ارائه کنند تا با بررسی های مجدد، نتایج بعدی در نهایت تا ۲۷ دیماه اعلام شود.

وی با بیان اینکه استان یزد دارای ۱۰ شهرستان، چهار حوزه انتخابیه و چهار نماینده در مجلس شورای اسلامی است، اظهار داشت: در حوزه انتخابیه یزد و اشکذر ۷۱ نفر، در حوزه انتخابیه اردکان ۱۲ نفر، در حوزه انتخابیه تفت ۳۸ نفر و در حوزه انتخابیه مهریز ۴۱ نفر واجد شرایط شرکت در رقابت های انتخاباتی هستند.

دبیر ستاد انتخابات استان یزد بیان کرد: از میان این افراد، ‌چهار نفر شامل یک نفر برای حوزه انتخابیه اردکان، یک نفر برای حوزه انتخابیه یزد شامل شهرستان‌های یزد و اشکذر، یک نفر برای حوزه انتخابیه مهریز شامل شهرستان‌های ابرکوه، بافق، بهاباد، خاتم و مهریز و یک نفر نیز برای حوزه انتخابیه تفت شامل شهرستان‌های تفت و میبد به مجلس راه خواهند یافت.

به گزارش مهر، در آمارهای اعلام شده از سوی مسئولان استان یزد، اختلاف وجود دارد که تفاوت دو نفری در آمارها به دلیل ثبت نام دو نفر از تهران برای استان یزد بوده است.

 

بخش نظردهی بسته شده است..