خبر انتخاباتی اختصاصی یزدی نیوز

آمار یزدی نیوز از ردصلاحیت های انتخابات مجلس در یزد/ هیئت های اجرایی فقط ۴ نفر را ردصلاحیت کردند

بر اساس بررسی به دست آمده از هیئت های اجرایی در سطح استان توسط یزدی نیوز در کل استان یک نفر انصراف داده است و فقط 4 نفر توسط هیئت اجرایی انتخابات ردصلاحیت شده اند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار یزدی ها( یزدی نیوز) با بررسی خبرنگار یزدی نیوز از حوزه های انتخابیه استان از مرجع منابع خبری در هیئت های اجرایی در شهرستان های مختلف به نظر می رسد کم ترین ردصلاحیت را در دوره های گذشته در این مرحله از انتخابات شاهد هستیم.

بر این اساس در حوزه انتخابیه یزد و اشکذر که ۷۷ نفر ثبت نام کرده بودند  صرفا یک نفر ردصلاحیت شده است. وی از افراد ناشناخته و رد وی بر اساس استعلام مراجع قضایی بوده است. در این حوزه ۷۶ نفر تایید صلاحیت شده اند.

در حوزه بزرگ مهریز، شامل شهرستان های مهریز، ابرکوه، خاتم، بهاباد و بافق نیز از مجموع ۴۴ نفر ثبت نامی ۴۱ نفر تایید صلاحیت شده اند. دلیل رد صلاحیت ۳ نفر نیز احکام قضایی سابق اعلام شده است.

در حوزه اردکان همه کاندیدا تایید شده اند.

در حوزه تفت و میبد نیز ۳۹ نفر ثبت نام کرده بودند که یکی از ثبت نامی ها از انتخابات انصراف داده است و ۳۸ نفر دیگر تایید شده اند.

هرچند این امار توسط مراجع رسمی انتخابات در استان تایید یا تکذیب نشد ولی به نظر می رسد ردصلاحیت ها بر اساس سخن وزیر کشور صرفا بر اساس مراجع استعلامی چهارگانه بوده است.

تحلیل یزدی نیوز را در ساعات آینده در خصوص اقدام هیئت های اجرایی بخوانید.

 

۲ دیدگاه