گزارش تحلیلی ویژه انتخابات:

انشقاق در بین اصولگرایان یزدی /آیا اصولگرایان یزدی به وحدت می رسند؟

با تعدد کاندیداهای اصولگرا برای انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان یزد شواهد از انشقاق و برخی اختلافات بین اصولگرایان یزدی نمایانگر شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار یزدی ها( یزدی نیوز)  تابناک نوشت:آنگونه که شواهد نشان می دهد برخی از احزاب اصولگرای یزد از هم اکنون ساز مخالفت خود را با برخی از کاندیداهای مجلس اعلام کرده اند.

در شهرستان اردکان،آنها معتقدند که باید گزینه نهایی فردی باشد که بتواند با محمد رضا تابش خواهر زاده رییس دولت اصلاحات رقابت نماید اما اکثر افرادی از این حوزه وارد کارزار انتخابات شده اند که بدلیل پیشینه تند سیاسی احتمال شکست آنها وجود دارد.

این در حالی است که به غیر از یک حزب ، احزاب دیگر اصولگرا تمایل چندانی برای حمایت از این کاندیداهای تندرو ندارند.

بنابراین گزارش،شواهد امر همچنین نشان می دهد جبهه پایداری و جبهه یکتا که همسویی زیادی به احمدی نژاد دارد مانع وحدت وباعث انشقاق در بین اصولگرایان یزدی شده است.

این جبهه های تند سیاسی به طور غیر رسمی در اردکان از غلامرضا خواجه سروی معاون وزیر علوم دولت احمدی نژاد حمایت کرده است اما جبهه ائتلاف اصولگریان با این ساز ناکوک مخالف کرده است.

اصولگرایان البته در شهرهای دیگر استان با مشکلات حاد تر دیگری هم مواجه اند،به طور در حوزه انتخابیه یزد و اشکذر در بین حمایت از جوکار نماینده کنونی و میرمحمدی دچار شک و تردیدهای جدی هستند.

جوکار از سوی جبهه ایثارگران و فراکسیون رهروان ولایت مورد حمایت است اماحزب موتلفه،پایداری و یکتا هنوز در این خصوص نظرنهایی خود را اعلام نکرده اند.به هر حال به نظر می رسد بعد از تایید صلاحیت ها یکی از این دو به نفع همدیگر کنار روند.

اما وسیع ترین حوزه انتخابیه استان یزد که شامل شهرهای؛ مهریز،خاتم،بافق،بهاباد و ابرکوه است با تعدد زیاد کاندیداهای اصولگرا مواجه شده است.

اصولگرایان نمی دانند که باید از دخیل عباس زارع نماینده کنونی دفاع نمایند یا اینکه کاظم فرهمند نماینده سابق مجلس در لیست جمع بندی آنها باشد؟! اما بدون تردید با توجه به تعدد اصولگرایان و افراد مستقل در این حوزه جمع بندی نهایی با سختی و دشواری های فراوانی برای اصولگرایان ایجاد می کند.البته افرادی که بعنوان یک مستقل که هم اصلاح طلبان و هم اصولگرایان معتدل نیم نگاهی به او دارند وارد گود انتخابات شده اندنیزباعث خدشه و دغدغه های زیاد برای اصولگرایان شده اند.

به هر حال باید منتظرماند و دید که اصولگرایان با این دغدغه و تعدد اختلاف هایی که بعضا عنوان می شود به جمع بندی و وحدت کامل می رسند؟

بخش نظردهی بسته شده است..