درجلسه انتخاب معتمدین:

حذف چهره های انقلابی و اصلاح طلب در هیئت اجرایی استان یزد

جلسه انتخاب معتمدین هیأت اجرایی انتخابات در شهرستان یزد با حذف عجیب برای حضور چهره های انقلابی و بعضا اصلاح طلب روبرو شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار یزدی ها( یزدی نیوز)  جلسه انتخاب معتمدین هیأت اجرایی انتخابات  با حضور فرماندار، دادستان یزد، مدیرکل ثبت احوال استان و رئیس و اعضای هیأت نظارت استان و شهرستان و جمعی معتمدین شهرستان یزد برگزار شد و در پایان با رای گیری انجام شده، ۸ نفر بعنوان اعضای اصلی هیات اجرایی انتخابات در یزد برگزیده شدند.
به نقل از خبرگزاری خبرآنلاین از یزد، فرماندار یزد در این نشست گفت: آنچه که مجریان انتخابات به ویژه اعضای هیأت اجرایی باید مدنظر داشته باشند، ‌ اجرای صحیح و دقیق قانون در تمامی مراحل انتخابات است.
محمود شاکری شمسی با بیان اینکه از روز ۲۰ آذرماه با دستور وزیر کشور و اعلام وصول از سوی فرمانداری مرکز استان فرایندهای برگزاری پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری رسماً آغاز شد، افزود: براساس برنامه زمانبندی جلسه اعضای اداری هیأت اجرایی تشکیل شد و اسامی معتمدین برای تأیید صلاحیت به هیأت نظارت استان فرستاده شد.
فرماندار یزد هیأت‌های اجرایی را قوه محرکه انتخابات دانست و تصریح کرد: بیشترین حجم فعالیت در زمان انتخابات بر عهده افراد حاضر در این هیأت هستند که از اینرو ضروری است بر کلیه مباحث انتخابات اشرافیت داشته باشند.
وی با تأکید بر اینکه قانون تنها ملاک عمل همه مجریان خواهد بود افزود: آنچه که مجریان انتخابات به ویژه اعضای هیأت اجرایی باید مدنظر داشته باشند، ‌ اجرای صحیح و دقیق قانون در تمامی مراحل انتخابات است.
رئیس هیأت اجرایی بر فراهم کردن زمینه حضور کلیه افراد در عرصه انتخابات نیز تأکید کرد و اظهار داشت: تأیید و رد صلاحیت داوطلبین فقط براساس قانون خواهد بود.
«شاکری شمسی» خاطرنشان کرد: رأی مردم امانتی است که به دست اندرکاران انتخابات سپرده می‌شود و رهبر معظم انقلاب در انتخابات گذشته از رأی مردم به عنوان «حق الناس» یاد نمودند و همه افرادی که در امر برگزاری انتخابات دخیل هستند را به حفاظت، صیانت از آرای مردم سفارش کردند.
فرماندار یزد در پایان تصریح کرد: کلیه اقدامات و فعالیت ستاد انتخابات شهرستان یزد در راستای برگزاری انتخاباتی سالم، قانونی و رقابتی می‌باشد.
در ادامه جلسه با رأی مخفی و اکثریت نسبی آرا، از بین ۳۰ نفر معتمدین شهرستان، به ترتیب آقایان:
سید علیرضا نبوی‌زاده، سید حسین آقا کربلایی، عباسعلی رضایی صدرآبادی، منصور ارجمندی مروست، سید علی محمد میرحسینی، هادی هادی نسب، محمد تقی سلیمی و مصطفی بوستانی بعنوان اعضای اصلی، و ۵ نفر: سید حسن صفوی، حجت الاسلام محمد فخرالدینی، محمد رضا حداد، محمود تاج نیا و حجت الاسلام قاسم بابائی بعنوان اعضای علی البدل هیأت اجرایی در یزد انتخاب شدند.
همچنین از شهرستان های خاتم، اردکان، میبد و مهریز نیز خبرهای مشابهی رسیده است و اکثر افراد حاضر در هیئت اجرایی چهره های وابسته به یک جناح کشور و بعضا مدیران دولت قبل هستند که نگرانی هایی را ایجاد خواهد کرد.
 

بخش نظردهی بسته شده است..