رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان تفت عنوان کرد :

برگزاری هفدهمین مانور زلزله در مدارس شهرستان تفت

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان تفت گفت: هفدهمین مانور زلزله با شعار (مدرسه ایمن – جامعه تاب آور) در مدارس تفت برگزار شد .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار یزدی ها( یزدی نیوز) به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان یزد / جلیل کهدویی رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان تقت اظهار داشت: هدف از برگزاری این مانور ارتقاء سطح آمادگی دانش آموزان و مدیریت بحران در زمان بروز حادثه است که در آن تخلیه اضطراری، نحوه پناه‌گیری و نقطه امن، رسیدگی به مصدومان و صعود و فرود آن‌ها، بازگشت‌پذیری جامعه به امنیت و آموزش اطفاء حریق به آن‌ها آموزش داده شد.

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان تفت گفت :  این مانور با همکاری واحد جوانان و امداد و نجات جمعیت هلال احمر شهرستان ، آموزش و پرورش ، اورژانس ، آتش نشانی ، مدیریت بحران و تیم آنست امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان و …. در مدرسه دبیرستان دخترانه شهید دهقانی با حضور اعضا جوانان و اعضا کانون دانش آموزی هلال احمر این مدرسه بصورت نمادین برگزار گردید.

کهدویی با اشاره به اینکه این مانور همزمان در سراسر کشور انجام میشود ، افزود: باید آمادگی خود را با آموزش ، مهارت‌افزایی، کار تیمی و برگزاری مانورها در سطح مدارس حفظ کنیم که جمعیت زیادی از جامعه را دانش آموزان در برمی‌گیرد که این خود سبب کاهش تلفات و خسارات ناشی از زلزله می شود.

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان تفت نقش این مانورها را در کاهش آسیب‌های زلزله بسیار مؤثر دانست و گفت: دانش آموزان در این سنین آمادگی بیشتری برای دریافت مباحث آموزشی در این زمینه‌های را دارند به همین سبب باید از این ظرفیت دانش آموزان استفاده نمود.

کهدویی تأکید کرد: کشور ما تاکنون شاهد خسارات و تلفات زیادی از زلزله هم‌چون زلزله بم بوده‌ است و بعد از این حادثه ارائه این آموزش‌ها الزامی است.

 

بخش نظردهی بسته شده است..