نماینده اصلاح طلب اردکان خبر داد:

دغدغه‌های مردم برای آزادی بیان و مطبوعات از زبان روحانی بیان شد

یک نماینده مجلس نهم با اشاره به نقش رسانه‌ها به ویژه مطبوعات در جهت دهی به افکار عمومی، ایفای نقش درست آنان را ضامن جلوگیری از کژی‌ها و ناروایی‌ها در کشور دانست.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار یزدی ها( یزدی نیوز) محمدرضا تابش در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی ایلنا٬ با اشاره به سخنان رییس جمهور در مراسم افتتاح نمایشگاه مطبوعات و رسانه‌ها، نبود تبعیض و ایجاد فضای مناسب برای آزادی مسئولانه رسانه‌ها و رعایت قانون برای همه به صورت یکسان را مانع جدی در مقابل فساد و پیامدهای بعدی آن دانسته و با یادآوری اینکه هیچکس منکر این نقش مطبوعات نیست٬ اظهار داشت: ملاک و معیار برای عملکرد مطبوعات قانون است. قانون مطبوعات هم وضع شده و رسانه‌ها بر مبنای آن باید به وظیفه خود عمل کنند.

این استاد دانشگاه در ادامه با تاکید بر اینکه برای ایفای این مسئولیت خطیر، رسانه‌ها باید از امنیت در پرتو قانون برخوردار باشند٬ افزود: این امنیت قانونی باید بدون تبعیض و برای همه رسانه‌ها به صورت یکسان وجود داشته باشد؛ نه اینکه به راحتی بر روی عملکرد خلاف قانون و مصالح ملی یک نشریه یا خبرگزاری چشم بسته شود و هرچه خواستند بنویسند اما برخی دیگر حتی اگر بنای روشنگری در چارچوب رسالت اطلاع رسانی داشته باشند، از این کار باز بمانند

تابش با بیان اینکه دغدغه‌های مردم برای آزادی بیان و مطبوعات از زبان روحانی بیان شد٬ افزود: در دولت دیده می‌شد که نمایندگان دولت در هیات نظارت بر مطبوعات جهت‌گیری خاص علیه رسانه‌های غیرهمفکر خود داشتند و کوچک‌ترین خطای سهوی این گروه از رسانه‌ها، مورد بازخواست جدی و برخورد با آن نشریه قرار می‌گرفت در حالیکه در این دولت، نشریات غیرهمفکر تند‌ترین تیتر‌ها را علیه رییس جمهور و وزرا می‌زنند و بعد هم از نبود فضای انتقاد گله می‌کنند.

وی با حمایت از سخنان رییس‌جمهور در قبال انتقاد از رسانه‌هایی که کام مردم را با وجود پیروزی‌ها اخیر به دست آمده در همه عرصه‌ها تلخ می‌کنند و مطالب را وارونه منعکس می‌کنند٬ خاطرنشان کرد: دولت و رییس‌جمهور برای اعتلای آرمان‌های امام و انقلاب اسلامی و دیدگاه‌های مقام معظم رهبری، به دنبال فضای بانشاط سیاسی با حضور همه سلایق و برداشتن سایه فضای امنیتی است تا مردم، احزاب، سازمان‌های مردم نهاد و همه نهادهای صنفی و مدنی مانند رسانه‌ها بتوانند در سایه آزادی مسئولانه فعالیت کنند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب سخنان رییس‌جمهور را گلایه از فرد یا دستگاه خاصی ندانست بلکه آن را دغدغه‌های مسئول اجرای قانون اساسی و دومین شخص مملکت در راستای عمل به قانون ارزیابی کرد.

تابش به ایجاد ستاد پیگیری و نظارت بر اجرای قانون اساسی در دولت اصلاحات توسط آقای خاتمی اشاره کرد و افزود: آقای احمدی‌نژاد این ستاد را منحل کرد اما در دو سال پایانی دولت خود بر اهمیت وجود آن پی برد و آن را دوباره احیا کرد. حالا آقای روحانی هم می‌توانند با دعوت از حقوقدانان نام آشنا و مستقل، از آنها برای پیگیری موارد نقض قانون اساسی کمک بخواهد و این برای دولتی که می‌خواهد قانون حکمفرما باشد یک نیاز جدی است.

نماینده مردم اردکان در مجالس ششم تا نهم در خاتمه با تقدیر از تدابیر کارساز مقام معظم رهبری که کشور را در مدار عقلانیت، اعتدال و میانه روی قرار داده است٬ یادآور شد: پس از انتخابات سال ۹۲ که حماسه سیاسی مد نظر رهبر معظم انقلاب محقق شد و تلاش‌های دولت تدبیر و امید در حوزه اقتصاد، فرهنگ و مذاکرات هسته‌ای و سیاست خارجی فعال و مقتدر، کشور در مسیر منطقی در حال حرکت است و بر خلاف دولت گذشته، آقای روحانی با سایر قوا برای حل مشکلات مردم و ایجاد وحدت و صمیمیت، تعامل سازنده دارد. تداوم این مسیر توسط سران قوا و طرح مسائل در جلسات مداومی که با یکدیگر دارند، امیدی که بعد از استقرار دولت یازدهم در دل مردم پیدا شده را تقویت خواهد کرد و در آستانه انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری، فضای بهتری را برای ایفای نقش فعالان سیاسی، رسانه‌ها و آحاد جامعه برای تشکیل مجلسی توانمند پدید خواهد آورد.

بخش نظردهی بسته شده است..