مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد:

برنامه های متنوعی به مناسب هفته کتاب دراستان یزد برگزار می شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد با اشاره به اینکه با شعارفرهنگ کتابخوانی تقویت نمی شود، گفت: فرهنگ کتابخوانی و مطالعه در جامعه باید گسترش یابد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار یزدی ها( یزدی نیوز) علی غیاثی‌ندوشن، در چهارمین جلسه کارگروه تخصصی فرهنگی اجتماعی استان یزد با اشاره به برنامه‌هایی که قرار است در هفته کتاب و کتابخوانی در یزد برگزار شود، افزود: برگزاری نمایشگاه کتاب با حضور ناشران برتر کشوری از مهم‌ترین برنامه های این اداره کل  در هفته کتاب است.
وی ادامه داد: اهدای کتاب توسط دانش‌آموزان، تجلیل از خادمان و نویسندگان کتاب، برگزاری جلسات نقد کتاب، برگزاری شب شعر و موسیقی یار مهربان و برگزاری جمعه بازار کتاب از دیگر برنامه‌های ارشاد در هفته کتاب و کتابخوانی است.
غیاثی‌ندوشن بیان کرد:نمایشگاه کتاب در تمامی شهرستانهای استان، راه‌اندازی گنجینه اهل قلم ویژه نویسندگان و مولفان یزدی، اجرای تئاتر خیابانی، توزیع کتاب در مدارس محروم با همکاری آموزش و پرورش استان، ایجاد المان‌های شهری با موضوع کتاب با همکاری شهرداری یزد و کتاب درمانی با همکاری کانون اصلاح و تربیت اداره کل زندان‌های استان یزد از دیگر برنامه‌های اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد است.
وی با بیان اینکه در سال گذشته اقدامات خوبی برای استان یزد در حوزه کتاب و کتابخوانی انجام شده است، افزود: طرح‌هایی را تدوین کرده‌ایم که یزد به عنوان شهر پایتخت دوستدار کتاب در کشور معرفی شود.
وی درعین حال اظهار داشت:شهر یزد سال گذشته جزء ۵شهر برگزیده در مبحث پایتخت کتاب مورد تقدیر قرار گرفت.
غیاثی ندوشن ادامه داد: در حوزه روستاها نیز با اقدامات خوبی که صورت گرفت به طوریکه روستای ابراهیم‌آباد رستاق در شهرستان اشکذر به عنوان روستای برتر در حوزه کتاب و کتابخوانی دست یافت.
 وی افزود: امسال نیز طرح‌های مشارکتی خوبی برای ایجاد انگیزه در بین جوانان و اقشار مختلف جامعه برای خواندن کتاب به ویژه در مناطق و مدارس محروم استان داریم.
لازم به ذکر است،از ۲۴ تا ۳۰ آبان‌ماه به عنوان هفته کتاب و کتابخوانی تعیین و نامگذاری شده است.
 

بخش نظردهی بسته شده است..