جوانان یزد در فعالیتهای بشردوستانه و امدادی پیشتازند

نشست هم اندیشی دبیران کانون های دانشجویی هلال احمر شهرستان یزد با حضور ومسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر ٬ رییس جمعیت هلال احمر شهرستان یزد ٬معاونت امور جوانان استان و رئیس امور دانشجویی استان و مسئول امور جوانان شهرستان و دبیران کانون ها برگزار شد .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار یزدی ها( یزدی نیوز) به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان یزد؛ محمد زارع سروی رییس هلال احمر شهرستان یزد گزارشی از فعالیتها کانونهای جوانان در شهرستان یزد بیان کرد و با اعلام اینکه هلال احمر شهرستان یزد در دانشگاههای شهر یزد فعالیت موثر دارد افزود : توسعه کمی و کیفی کانونهای جوانان، دانش آموزی ، و غنچه های هلال جزء برنامه های هلال احمر شهرستان یزد است.

زارع سروی گفت : اعضای کانون دانشجویی جزء نخبگان هستند که می‌توانند با تشکیل تیم های امدادی در دانشگاه ها و حضور در برنامه های بشردوستانه و امدادی نقش به سزایی داشته باشند.فعالیت های کانون هلال احمر در چهار قسمت امدادی، بشر دوستانه، فرهنگی و مذهبی در دانشگاه ها در حال انجام است.

حجت الاسلام اخوان مسئول دفتر نماینده ولی فقیه در هلال احمر استان نیز در این جلسه جوانی رافرصتی دانست که می توان خودسازی و تهذیب را در کنار ساختن جامعه ای دینی و اخلاق محور مد نظر قرارداد و گفت فعالیتهای بشردوستانه و نیکوکاری لزوما نیازی به بودجه ندارد و با اقداماتی کم هزینه کارهایی سازنده صورت داد.

در ادامه  حامد صدیقی معاون امور جوانان هلال احمر استان یزد اظهار داشت جوانان هلال احمر شهر یزد می توانند با توجه به ماموریت خود به مقابله چالشهای اصلی از جمله اعتیاد، تصادفات رانندگی، دیابت و عدم آگاهی بسیاری از مردم وضعیت سلامت رفته و از ظرفیت شبکه سازی جوانان برای رفع آن استفاده کرد.

حامدصدیقی معاون امور جوانان هلال احمر استان یزد در این نشست  اظهار داشت سرمایه اصلی هلال احمر جوانان داوطب آن می باشد که به کمک جوانان می توان بسیاری چالشها را برطرف کرد.

وی چالشهای اصلی شهر یزد را آمار بالای تصادفات رانندگی موتوری در میان جوانان، آسیب های اجتماعی هم چون اعتیاد و مصرف دخانیات و آمار بالای بیماری های دیابت و اطلاع کم مردم از وضعیت سلامتی خود دانست وافزود هلال احمر میتواند در تمامی این زمینه ها مداخله مثبت و به سلامت و بهداشت جامعه کمک کرده و شعار اصلی خود یعنی نجات جانها و زندگی سالم را محقق سازد. وی شبکه بزرگ جوانان در شهر یزد؛،دانشگاههای بزرگ شهر یزد و فعالیت کانونهای دانشجویی هلال احمر در آن، سطح علمی و اعتقادی بالای جوانان و همراهی و همکاری مسئولین را جزو نقاط مثبت شهرستان یزد دانست و افزود با این فرصت ها می توان چالشهای اصلی شهرستان یزد را مرتفع نمود. وی کارگاههای تربیت مربی  پیشگیری از مواد مخدر، کمپین کاهش تصادفات جاده ای، ایستگاههای سنجش سلامت، آموزشهای امدادی و … را از جمله  راه حل های این چالشها دانست که بایستی هم از نظر کمی و هم از نظر کیفی تقویت شود.

در پایان نشست نیز دبیران کانونهای جوانان، دانشجویی، ورزشکاران، نجوم، غنچه ها گزارش و پیشنهادات خود رابیان کردند.

بخش نظردهی بسته شده است..