جمعیت هلال احمر استان یزد :

مهمترین فلسفه قیام اباعبدالله الحسین(ع) ]چه بود؟

حجت الاسلام گنج گریمی امام جماعت جمعیت هلال احمر استان یزد در سخنرانی خود در جمع پرسنل هلال احمر اظهار داشت : محرم بستر مناسبی جهت ایجاد وحدت در محیطی سالم جهت درس گرفتن از آن برای جوانان غیور میهن می باشد که مسئولان و دوستداران امام حسین (ع) باید جهت حفظ آن بکوشند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار یزدی ها( یزدی نیوز) به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان یزد / بمناسبت ایام محرم و همزمان بودن آن با هفته احیای امر به معروف و نهی از منکر ، حجت الاسلام گنج کریمی امام جماعت جمعیت هلال احمر در سخنرانی خود اظهار داشت : مهمترین فلسفه قیام اباعبدالله الحسین(ع) امر به معروف و نهی از منکر بود.

وی گفت : طبق آیات قرآن کریم، خداوند متعال انجام امر به معروف و نهی از منکر را یک برنامه هدایتی برای انسان ها به عنوان گل سر سبد جهان هستی قرار داده است.

گنج کریمی در ادامه سخنرانی خود در جمع پرسنل جمعیت هلال احمر عنوان کرد : محرم بستر مناسبی جهت ایجاد وحدت در محیطی سالم جهت  درس گرفتن از آن برای جوانان غیور میهن می باشد که مسئولان و دوستداران امام حسین (ع) باید جهت حفظ  آن بکوشند.

وی افزود: امر به معروف و نهی از منکر محدود به یک هفته و ایام خاصی نیست و متعلق به همه زمان‌ها و تمامی شئونات زندگی انسان‌هاست و رسالت انسانی و اسلامی حکم می‌کند که در راه تحقق این امر مهم آگاهانه و با تعهد قلبی تلاش کنیم.

حجت الاسلام گنج کریمی در ادامه سخنان خود به تاکید قرآن کریم در خصوص اهمیت امر به معروف و نهی از منکر اشاره کرد و گفت : در قرآن پیروز اسلام آیات مبارک زیادی یافت می شود که انسانها راه به سمت خوبی‌ها و معروفات سوق داده و از بدیها و منکرات پرهیزکرده و این وظیفه ما را به‌عنوان یک مسلمان در نظام جمهوری اسلامی سنگین تر میکند.

همچنین در خصوص بارز ترین مصداق امر به معروف در سطح ادارت و سازمان‌ها به تکریم ارباب رجوع اشاره کرد و یادآور شد: در اصول شرعی و اسلامی هرانسانی دارای حرمت و جایگاه بسیار بالایی است و وظیفه ما در سمت‌های اداری و مدیریتی برخورد محترمانه و مسئولانه با مراجعه کنندگان است که تنها با رعایت قلبی و اخلاقی این اصل رجوع می توان امیدوار بود که مصادیق دیگر امر به معروف اعم از دقت در امورات اداری ، نظم در انجام تعهدات سازمانی و … به بهترین شکل ممکن محقق خواهد شد .

بخش نظردهی بسته شده است..