امام جمعه یزد:امام حسین (ع) درس آزادگی آموخت

no-thumbs

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد گفت: امام حسین (ع) درس هایی از جمله شجاعت، ایثارگری، آزادگی، ایستادن مقابل ظالم و کمک به مظوم آموخت که دشمنان در تلاش برای گرفتن این درس ها از ما هستند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار یزدی ها( یزدی نیوز) آیت الله محمدرضا ناصری در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر یزد در افزود: اگر دشمنان شور و عشق اباعبدالله الحسین (ع) را از ما بگیرند به اهداف و خواسته های خود دست خواهند یافت؛ هدفی که در برخی کشورهای اسلامی به آن رسیده اند.

وی با تاکید بر اینکه همواره باید در مقابل دین خود و خداوند متعال احساس مسئولیت کنیم، اظهار کرد: دشمنان با نفوذ فرهنگی، سیاسی و اقتصادی می خواهند مسلمان را به انسان هایی سست عنصر و برده تبدیل کنند.
امام جمعه یزد با اشاره به حضور برخی از غربی ها در کشورمان به عنوان گردشگر ادامه داد: برخی از این افراد در صدد بررسی و تهیه گزارش در راستای لطمه زدن به دین و معنویت مردم مسلمان هستند.
آیت الله ناصری با اشاره به ایستادگی امام حسین (ع) در مقابل تحریف دین گفت: اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی باید در راستای ساماندهی آیین های تعزیه خوانی تلاش کند.
وی خاطر نشان کرد: سبک نوحه خوانی هیات های عزاداری یزد در ماه محرم مطلوب است و باید در انتخاب شعرها برای نوحه خوانی توجه و دقت ویژه ای داشت.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد به مظلومیت مسلمانان در فلسطین اشاره و اظهار کرد: اگر در مقابل زورگویان و مستکبران ایستادگی نکنیم فریب آنها را خورده ایم.
آیت الله ناصری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نامه اخیر مقام معظم رهبری به رییس جمهوری درباره برجام گفت: طرف های مقابل در متن و جمله بندی های برجام، عبارت های دوپهلو به کار می برند تا از آن بهره برداری کنند و مذاکره کنندگان کشورمان باید به این موضوع توجه ویژه ای داشته باشند.
وی افزود: باید در تک تک موارد مطرح شده در برجام گام به گام و همراه با طرف مقابل پیش برویم تا فریب آنها را نخوریم.
پس از نمار جمعه این هفته شهر یزد که همزمان با تاسوعای حسینی با حضور اقشار مختلف مردم دارالعباده در مسجد ملااسماعیل این شهر برگزار شد، نمازگزاران با نوحه خوانی، مداحی و سینه زنی در ماتم سرور و سالار شهیدان به عزاداری پرداختند.
منبع: ایرنا

بخش نظردهی بسته شده است..