اختصاصی یزدی نیوز:

فیلمی که ثابت میکند رکن آبادی، دیپلمات یزدی در منا حضور داشته است

رکن آبادی از دانش آموختگان یزدی دانشگاه امام صادق (ع) است که شبکه العربیه اعلام کرد ورود وی از مبادی رسمی به خاک عربستان ثبت نشده است. در این فیلم رکن آبادی در سرزمین وحی و منا حضور دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوز شبکه العربیه در ادعایی عجیب به نقل از برخی منابع آگاه خود گفته است نام غضنفر رکن آبادی در هیچ یک از مبادی ورودی عربستان ثبت نشده است. بازوی رسانه ای دربار آل سعود در ادامه ادعای خود آورده است: بر اساس بررسی های انجام شده نام رکن آبادی در میان اسامی حجاج ایرانی نیز دیده نمی شود.
واکنش افخم به ادعای العربیه درباره رکن‌آبادی:مرضیه افخم خبر آن دسته رسانه ها مبنی بر اینکه آقای غضنفر اصل رکن آبادی دیپلمات ایرانی با نام دیگری و از راه غیر رسمی وارد عربستان شده است، شتاب زده خواند و اضافه کرد: ایشان با گذرنامه عادی خود عازم سفر حج شده اند و اطلاعات دقیق پاسپورت مربوط به همه حجاج و از جمله ایشان در اختیار مراجع رسمی دولت سعودی می باشد و هیچگونه شائبه ای در خصوص اطلاعات و جزییات مربوطه و نحوه ورود ایشان به کشور عربستان وجود ندارد.
در پی اعلام سخنگوی وزارت امور خارجه مبنی بر این که آقای غضنفر اصل رکن‌آبادی سفیر سابق جمهوری اسلامی ایران در لبنان، با گذرنامه عادی خود عازم سفر حج شده است، خبرگزاری صدا و سیما تصویر این گذرنامه را منتشر کرد.
یزدی نیوز فیلمی را منتشر میکند ک هبر اساس آن رکن آبادی در سرزمین منا در حال قرائت مراسم برائت از مشرکین است که به صورت زنده از شبکه یک سیمای جمهوری اسلامی پخش شده است.

هدف ترور
در انفجارهای صورت گرفته مقابل سفارت ایران در بیروت در ۲۸ آبان ۱۳۹۲ که خسارات قابل توجهی به دنبال داشت، هدف اصلی این انفجارها ترور 'رکن‎آبادی عنوان شده بود.
خبرگزاری فرانسه به نقل از یک منبع آگاه درباره حمله به سفارت ایران در بیروت توسط عاملان دولت سعودی و جان سالم به در بردن رکن آبادی از این معرکه نوشت: غضنفر رکن آبادی سفیر ایران در لبنان روز گذشته همراه با ابراهیم انصاری رایزن فرهنگی ایران در بیروت در مسیر برای ملاقات و دیدار با وزیر فرهنگ لبنان بوده است. زمانی که نخستین عامل انتحاری خود را در نزدیکی سفارت ایران منفجر کرده رایزن فرهنگی ایران در بیروت در داخل خودرو منتظر بوده است. سفیر ایران در لبنان نیز که تا یک دقیقه بعد قصد خروج از ساختمان سفارت را داشته پس از انفجار نخست به داخل ساختمان سفارت بازمی گردد.
 

بخش نظردهی بسته شده است..